دبیر علمی چهارمین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی خبرداد تمدید مهلت ارسال آثار به چهارمین دوره همایش سراسری تبیین حقوق شهروندی

به گزارش ربات کشاورز دبیر علمی چهارمین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی از تمدید فرصت ارسال آثار به این همایش سراسری اطلاع داد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، امین رستم زاده در جلسه کمیته علمی این همایش اظهار نمود: مهلت ارسال آثار به چهارمین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی تا ۳۰ آذر ۹۷ تمدید گردید.
وی ادامه داد: این همایش به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، با حمایت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با مشارکت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC )، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID )، سیویلیکا، دانشگاه ارومیه، دانشگاه الزهرا، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی، دانشگاه آزاد ارومیه، دانشگاه علمی کاربردی، استانداری آذربایجان غربی، شهرداری ارومیه، دادگستری آذربایجان غربی برگزار می گردد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این همایش با محور ویژه شهروند ایرانی، حقوق و تولید ایرانی برگزار می شود، اظهار نمود: توسعه و حقوق شهروندی، اشتغال و حقوق شهروندی، خودکفایی و حقوق شهروندی، امنیت سرمایه و حقوق شهروندی، کسب و کار مجازی و حقوق شهروندی و سیاست اقتصادی، اقتصاد سیاسی و حقوق شهروندی از دیگر محورهای اصلی این همایش ملی به حساب می آید.
وی ادامه داد: با توجه به دوره خوردن این رویداد ملی و تبدیل شدن به مرجعی برای پژوهشگران، دانشگاهیان در حوزه حقوق شهروندی با مشورت اعضای کمیته علمی این دوره از همایش تصمیم بر تخصصی شدن محورهای همایش با مبنا و محوریت شعار سال با عنوان پشتیبانی از کالای ایرانی شد.
وی افزود: با سمت و سودهی محورها به سمت شعار سال علاوه بر تولید زمینه های تولیدات علمی گامهایی در جهت تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری برداشته خواهد شد.
رستم زاده اظهار نمود: این همایش در دو بخش ویژه دانشجویان و اساتید و پژوهشگران پذیرای مقالات در محورهای همایش خواهد بود.
معاون جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار داشت: پژوهشگران، اساتید و دانشجویان تا ۳۰ آذرماه ماه سالجاری فرصت دارند تا اصل مقالات خویش را در قالب محورهای همایش به دبیرخانه همایش در قالب فرمت اعلامی که در آدرس اینترنتی conf.isc.gov.ir/law۹۷ پایگاه استنادی علوم جهان اسلام موجود است یا به ایمیل Jahad@urmia.ac.ir ارسال و تاییدیه را از دبیرخانه دریافت کنند.
دبیر علمی چهارمین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی با اشاره به کیفیت علمی دوره های اول تا سوم این همایش تصریح کرد: دوره های اول تا سوم همایش با حضور پروفسور هاشمی و عرفانی از اساتید برجسته حقوق کشور و پدر علم حقوق عمومی کشور و صاحبنظران بین المللی این عرصه که بعنوان ارکان اصلی این همایش بودند با موفقیت به اتمام رسید و تمامی مقالات در پایگاههای اصلی علمی کشور و وزارت علوم همچون جهان اسلام ( ISC ) و SID و سیویلیکا نمایه شده است.
وی ادامه داد: پیش بینی شده است اختتامیه چهارمین دوره همایش در اواخر اسفندماه ماه سالجاری با حضور شخصیت های برجسته علمی و اجرایی و مسئولان کشوری و استانی در ارومیه برگزار گردد.
رستم زاده اظهار داشت: با توجه به کد مجوز دریافت شده از پایگاه استنادی جهان اسلام ( ISC ) برای چهارمین دوره همایش مقالات منتخب داوری شده این دوره هم در این پایگاه نمایه خواهد شد که یکی از شروط اصلی وزارت علوم برای اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت تعلق امتیاز مقالات علمی پژوهشی همایش های ملی مطابق آیین نامه وزارت قلمداد می گردد.
این استاد حقوق دانشگاه با اشاره به شخصیت علمی این همایش تصریح کرد: با عنایت به دوره خوردن همایش تلاش شده با تجمیع توان علمی و تخصصی کشوری و استانی این اتفاق مهم علمی فرهنگی دانشگاهی در ارومیه بصورت نظامند و کاملاً علمی اتفاق بیافتد.
دبیر علمی همایش با تقدیر از حمایت های مادی و علمی دانشگاهها و دستگاههای مشارکت کننده اظهار داشت: کارهای جمعی نیازمند جهاد علمی و عملی است که در هر سه دوره این همایش این اتفاق پر برکت به وضوح قابل مشاهده می باشد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار داشت: نخستین دوره این همایش جزء اولین همایش های علمی ملی و سراسری دانشگاهی در سطح کشور بود که در رویکرد متفاوت با تاکید بر جنبه فرهنگی و علمی در صدد محتوا سازی علمی و فرهنگ سازی تخصصی هدفمند در میان دانشجویان و اعضای هیات علمی تمامی رشته های دانشگاهی با استفاده از معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و تمامی دانشگاه های استان و هم دانشگاه های تهران نیاز سنجی طراحی تدوین و اجرا شد.
رستم زاده اظهار نمود: هدف از این همایش تولید بستر برای فرهنگ سازی و تولید محتوا و تبیین تخصصی مبحث در بستر علمی و فرهنگی در دو بخش دانشجویان و اعضای هیات علمی است.
رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار داشت: برخلاف تصور اولیه دانشجویان و اساتید تمامی رشته های مختلف دانشگاهی جامعه مخاطب این همایش هستند چون که حقوق شهروندی موضوعی است که در دانشگاه های بزرگ دنیا در قالب های مختلف از منظر تمامی رشته های علوم پایه، فنی مهندسی، پزشکی، علوم کاربردی و علوم مدیریتی همانند رشته های علوم انسانی بصورت بین رشته ای به این مورد نگاه علمی می گردد که در دوره قبلی هم این مهم متفاوت تر از دوره پیشین محقق شد.
وی افزود: نگاه بین رشته ای تمامی علوم مختلف به حقوق شهروندی مسئولیت و شخصیتی اجتماعی و پیوستی فرهنگی اجتماعی به تمامی کاربرد رشته های دانشگاهی در سطح جامعه میدهد و نیاز است این مهم فارغ از مسائل سیاسی، مدیریتی و یا نگاه تک بعدی علمی صرف مورد پرداخت پژوهشی پژوهشگران تمامی رشته ها قرار گیرد.
دبیر علمی چهارمین دوره این همایش ملی اظهار داشت: پرداخت علمی و مطالعاتی تمامی دانشجویان و اساتید ورشته های مختلف به عنوان یک لزوم در حوزه حقوق شهروندی، خود یکی از مسئولیت های اجتماعی وفرهنگی علمی حقوق شهروندی دانشگاهیان اساتید و دانشجویان مطرح است.
وی در خاتمه تصریح کرد: برنامه ریزی می گردد تا مقالات منتخب برتر واجد شرایط بعد از داوری مجدد در صورت درخواست نویسندگان در مجلات معتبر چاپ شود.