همزمان با روز دانشجو و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد؛ افتتاح آغازین دفتر حامیان صندوق قرض الحسنه دانشجویان

ربات کشاورز: آغازین دفتر حامیان صندوق قرض الحسنه دانشجویان با هدف ارائه تسهیلاتی همچون وام عادی دانشجویی، ضروری، اضطراری، ازدواج، خرید تجهیزات علمی، پژوهشی و سایر خدمات، همزمان با روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی شد.

دکتر علیگو مدیرعامل صندوق قرض الحسنه دانشجویان در گفت گو با ایسنا اظهار کرد: صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران بر پایه اصول متعالی اسلامی در زمینه اعطای وام های قرض الحسنه از راه جذب و هدایت هدفمند منابع، کمک ها، هدایا و اشخاص حقیقی و حقوقی برای تامین نیازهای ضروری و غیرتجاری دانشجویان و دانشگاهیان با حفظ کرامت انسانی و ارزشهای اجتماعی فعالیت نموده و تلاش می کند با تاکید بر اصل نمایش خدمت بی منت، تکریم دانشگاهیان و تحصیل رضایت اساتید و خیرین با بهره گیری از سرمایه انسانی متعهد و متخصص، سیستم ها و تکنولوژی های جدید مبتنی بر صندوقداری اصول بانکداری اسلامی، سنت قرض الحسنه را در جامعه دانشگاهی ترویج کند.

تقویت عزت نفس و کمک به خود اشتغالی بعضی از اهداف صندوق

وی با اشاره به راه اندازی دفتر صندوق در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عنوان کرد: تقویت عزت نفس و کرامت بخشیدن به دانشجویان و همین طور کمک به خود اشتغالی بعضی از اهداف تشکیل صندوق در این دانشگاه است.

به گفته ی وی بیشتر دانشجویان با استعداد این دانشگاه از شهر و خانواده خود بسیار دور هستند و با عنایت به شرایط زندگی در تهران نیازمند پشتیبانی از جانب اساتید و سیستم دانشگاه هستند. سالهاست که ما شاهد پشتیانی بی دریغ اساتید از دانشجویان این دانشگاه هستیم. ما از راه جهاد دانشگاهی واحد اهتمام بر آن داریم تا با تجمیع و یکپارچه کردن این منابع یک سیستم مولد به وجود آورده و بر این توان بیفزاییم.

پرداخت ۹۷ میلیارد ریال از منابع صندوق به دانشجویان

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه دانشجویان با اشاره به اینکه توسعه خدمات قرض الحسنه ای جهاددانشگاهی از اهداف اصلی راه اندازی این صندوق است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تابحال ۶۰۰ فقره تسهیلات دانشجویی از منابع صندوق به دانشجویان در سراسر کشور پرداخت شده و همین طور از ابتدای تأسیس صندوق تابحال ۱۹ هزار و ۵۰۰ مورد تسهیلات و ۹۷میلیارد ریال از منابع این صندوق پرداخت شده است

انواع تسهیلات و خدمات صندوق

دکتر علیگو تصریح کرد: صندوق تسهیلات خودرا در قالب تسهیلات عادی دانشجویی، ضروری، اضطراری، ازدواج، خرید تجهیزات علمی، پژوهشی، سفرهای زیارتی، وجوه اداره شده و خاص خیرین نمایش می دهد.

ارایه تسهیلات صد درصد قرض الحسنه به دانشجویان

وی با اشاره به اینکه هدف ما پرداخت تسهیلات به دانشجویان با تکریم و احترام و کمترین تشریفات اداری است، افزود: جهاددانشگاهی با راه اندازی این صندوق از معدود سازمان هایی است که خدمت قرض الحسنه واقعی انجام می دهد و به دانشجویان تسهیلات صد درصد قرض الحسنه پرداخت می کند.

عدم دریافت وثیقه مالی برای پرداخت وام

وی با اشاره به اینکه دانشجویان برای دریافت تسهیلات مجبور به داشتن سپرده طولانی مدت نیستند، اظهار نمود: بعنوان نمونه برای دریافت وام اضطراری، دانشجو با نمایش کارت دانشجویی می تواند تسهیلات خودرا دریافت کند و هیچگونه وثیقه مالی از وی دریافت نمی گردد، همین طور دانشجو می تواند با حداقل هزینه در صندوق سرمایه گذاری کند، چراکه ما بانک نیستیم و باید فرهنگ قرض الحسنه را ترویج دهیم.

منابع اصلی صندوق از خیرین تامین می شود

علیگو با بیان این مطلب که منابع اصلی صندوق از خیرین تامین میگردد و بیشترین تعداد خیرین ما باز از اساتید دانشگاه هستند، اظهار داشت: بر خلاف خیریه های دیگری که در کشور وجود دارد کمک بلاعوض از خیرین دریافت نمی گردد و آنها می توانند با افتتاح حساب پس انداز قرض الحسنه از دانشجویان حمایت کنند.

عضویت حدود ۲۰ هزار دانشجو در صندوق

وی با اشاره به سایر خاصیت های صندوق قرض الحسنه دانشجویان، اظهار نمود: از دیگر خاصیت های این حساب این است که خیرین در هر زمانی می توانند وجوه خودرا برداشت کنند ولی تا زمانیکه وجوه ایشان در نزد صندوق است به دانشجویان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت میگردد. به عبارت دیگر برخلاف سیستم بانکی، منابع صندوق صرفا به صورت قرض الحسنه هزینه شده و در هیچ فعالیت اقتصادی دیگری سرمایه گذاری نمی گردد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه دانشجویان در خاتمه با اشاره به اینکه الان حدود۲۰ هزار دانشجو عضو این صندوق هستند، اشاره کرد: صندوق قرض الحسنه دانشجویان تنها برای رفع مشکلات دانشجویان و دانشگاهیان تأسیس شده و از منابع دانشجویی این صندوق به هیچ عنوان تسهیلاتی به کارکنان دانشگاه پرداخت نمی گردد.