بوئینگ جدید نصف دنیا را بدون سوختگیری دور می زند

ربات کشاورز: شرکت بوئینگ از عرضه جدیدترین مدل از هواپیمای تجاری خود موسوم به ۷۷۷ ایکس آگاهی داده که رکورد هواپیماهای قبلی در زمینه حمل و نقل هوایی را شکسته است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از نیواطلس، این هواپیما می تواند بدون نیاز به سوخت گیری مجدد نصف کره زمین را دور بزند. به بیان دیگر، حداکثر مسافتی که این هواپیما می تواند طی نماید ۲۱۷۵۰ کیلومتر است. میزان مساحت داخلی این هواپیما ۳۴۲.۷ متر مربع است.
هواپیمای BBJ ۷۷۷X، بر اساس سبک چینش و قرارگیری صندلی ها می تواند ۳۵۰ تا ۴۲۵ مسافر را در خود جای دهد که البته در صورت افزایش میزان بار و مسافر حداکثر برد آن به ۱۶۱۱۰ کیلومتر کاسته می شود.

قرار است این هواپیما در دو مدل تولید شود. یکی از این دو مدل BBJ ۷۷۷-۸ نام دارد که قادر به درنوردیدن مسیر ۲۱۵۷۰ کیلومتری است و دیگری به نام BBJ ۷۷۷-۹ با کابین بزرگتر می تواند مسیری ۲۰۳۷۰ کیلومتری را بدون نیاز به سوختگیری مجدد بپیماید. مساحت داخلی این دو هواپیما به ترتیب ۳۰۲.۵ و ۳۴۲.۷ متر مربع است.
موتور این هواپیما از نوع توربو فن GE۹X بوده و طراحی بال های آنها با کامپوزیت های سبک وزن از جنس نوارهای کربنی صورت گرفته است. طول بال های این هواپیما به ۷۲ متر می رسد. پنجره های بزرگتر، سیستم روشنایی جدیدتر و یک بخش وی آی پی مجلل برای مسافران خاص هم برای این هواپیما در نظر گرفته شده است.