رونمایی از سایت پایان نامه های کاربردی-کارفرمایی در البرز

ربات کشاورز: رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به رونمایی از سایت پایان نامه های کاربردی-کارفرمایی در استان اظهار داشت: یکی از اهداف راه اندازی این سایت، کاربردی کردن دانش و پژوهش در امتداد نیازهای سازمان هاست.
به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدعلی اکبر هاشمی راد در مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز که امروز چهارشنبه ۲۸ آذر ماه در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار داشت: سایت رساله های کاربردی-کارفرمایی با همکاری اتاق بازرگانی استان البرز و به منظور به ثمر نشستن و کاربردی کردن پژوهش ها و رساله های دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری و نخبگان علمی به راه افتاده است.
هاشمی راد اضافه کرد: از دیگر اهدافی که راه اندازی این سایت دنبال می کند می توان به شناسایی سازمان های حامی رساله ها، کاربردی کردن دانش و پژوهش در جهت نیازهای سازمان ها، تولید پیوند پایدار و نظام مند و همکاری مستمر بین دانشگاه و صنعت و توسعه روحیه تحقیق در عرصه های کار و عمل، شکل گیری فرهنگ ارتباطات و گفتمان و تعاملات میان استادان و دانشجویان و مراکز علمی و پژوهشی و شناسایی بازار و تقاضا و اهمیت آن و ورود به جامعه پیش از دانش آموختگی اشاره نمود.
او در آخر خاطرنشان کرد: محققین و دانشجویان می توانند با ورود به سایت ایده خویش را ثبت کنند، این ایده ها و طرح ها باید هم کاربردی و هم کارفرمایی باشد تا بتواند در صحنه ارتباط میان دانشگاه و صنعت حضور پر رنگی داشته باشد.

۸۰ درصد صنعت ایران سنتی است
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز از طریق اندازی سایت رساله های کاربردی و کارفرمایی در البرز اطلاع داد و اظهار داشت: این سامانه برای هدایت رساله های دانشجویی به سمت صنعت به راه افتاده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، رحیم بنامولایی در اختتامیه پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش البرز که امروز چهارشنبه ۲۸ آذر در دانشگاه خوارزمی برگزار گردید اظهار داشت: اعتقاد ما در اتاق بازرگانی بر این است که یک خلأ میان دانشگاه و صنعت وجود دارد.
بنامولایی اضافه کرد: ما برای پر کردن این خلأ از سال ۹۴ جلساتی را برگزار کردیم که نتیجه آن در چارچوب راه اندازی مرکز تسهیل گری به کمک جهاد دانشگاهی به ثمر نشست که فضا را برای حضور صنعتگران و دانشگاه فراهم نموده است.
ایشان در ادامه با اشاره به اینکه برای تولید هر یک شغل به ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است اظهار داشت: بنابراین دنیا به سمت تولید بدون کارخانه رفته است.
این مسئول اضافه کرد: ما هم باید این نگاه را دنبال نماییم تا بتوانیم با استفاده از تکنولوژی روز بهترین نتایج را کسب نماییم.
وی افزود: مرکز تسهیلگری که با همکاری جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی راه اندازی شده همین نگاه را دنبال کرده است.
بنامولایی در ادامه از طریق اندازی سایت رساله های کاربردی و کارفرمایی هم اطلاع داد و اظهار داشت: این سایت برای هدایت رساله های دانشجویی به سمت صنعت به راه افتاده است تا این پژوهش ها را از خاک خوردن نجات دهد.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد صنعت ما همچنان به صورتی سنتی ادامه دارد اظهار داشت: این صنایع با علم عجین نیستند ازاین رو باید با دانش تلفیق شود که سایت رساله های کاربردی کارفرمایی در همین راستاست.