توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛ صادرات حوله های نانویی ایرانی به عراق و کانادا

به گزارش ربات کشاورز یک شرکت دانش بنیان تولید کننده حوله های نانوی ایرانی موفق به صادرات این محصول به عراق و کانادا شد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، حسن اصلاحی مشاور مدیر عامل شرکت تولید کننده حوله های نانو اظهار داشت: ما توانستیم علاوه بر تولید حوله های ساده، حوله هایی با فناوری نانوی آنتی باکتریال تولید نماییم.
وی با اشاره به اینکه این حوله ها در نانوذرات نقره آغشته می شوند، بیان کرد: این حوله ها علاوه بر ضد میکروب بودن، دارای خاصیت ضد قارچ بوده و هیچ حساسیتی در گروه های سنی مختلف تولید نمی کنند.
به گفته وی، طبق بررسی هایی که شده پس از ۱۰۰ مرتبه شستشو خواص آنتی باکتریالی در این حوله ها باقی می ماند و تابحال به کشورهای عراق و کانادا صادر گردیده است.
اصلاحی تصریح کرد: حوله های آنتی باکتریال تولید شده توسط این شرکت قابلیت از بین بردن باکتری هایی همچون E.Coli (اشریشیا کولای Escherichia coli که معمولا با نام مخفف ای کولای E coli) نامبرده می گردد و استافیلوکوک اورئوس Staphylococcus aureus) را دارند.
وی تصریح کرد: این محصول فعالیت آنتی باکتریال مفهوم داری طبق آزمون استاندارد ملی ایران به شماره ۱۱۰۷۰ از خود نشان داده است.
مدیر واحدهای کارخانه تولید حوله های نانویی اظهار داشت: این حوله های آنتی باکتریال صد در صد از الیاف پنبه است و نسبت به حوله های معمولی آب بیشتری را به خود جذب می کنند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، این کارخانه در مشهد یکی از تولید کننده های حوله آنتی باکتریال است که توانسته تاییدیه نانو مقیاس را از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دریافت کند.
این نشست خبری در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانه تولید حوله نانو برگزار گردید.