در آستانه ۲۷ دی منتشر شد پیام دکتر طیبی به مناسبت روز شهدای جهاددانشگاهی

ربات کشاورز: پیام رییس جهاددانشگاهی به مناسبت فرا رسیدن ۲۷ دی ماه (روز شهدای جهاددانشگاهی) توسط دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی این نهاد در همایش بزرگداشت این شهدای والامقام در تبریز قرائت شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، متن پیام بدین شرح است:
« بسم الله الرحمن الرحیم و ایاه نستعین
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سَبیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا * بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ(۱۶۹ – آل عمران)
جهاد در راه خدا، با استعانت از اندیشه ناب و استمداد از انگیزه خالص، محقق میگردد و سالک این کوی، ره توشه‏ ای به نام معرفت خدا و زاد راهی به نام نصرت دین دارد.
دلمایه جهادگرِ راهیِ میدان ایثار و نثار، شوق لقاء الله است که در پرتو انوار قرآن کریم و در سایه سار ولایتمداری عترت طاهرین(ع) حاصل میگردد.
مجاهدانِ راه خدا مخلصانه به میدان عرضه مستقیم کالای جان، قدم می گذارند و بانگ برمی آورند که ” إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ و یُقْتَلُونَ “
سلام خدا بر شهیدان؛ سلام خدا بر یاوران دین خدا؛ سلام خدا بر آنان که به رستگاری بزرگ نایل آمدند؛ و سلام بر شهدای جهاددانشگاهی خصوصاً ۲۲ گل پرپرشده بوستان علم و ایمان و عمل، پیشگامان میدان خودکفائی دفاعی دانش بنیان، شهدای والامقام حادثه بمباران کارگاه ساخت تجهیزات نظامی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در روز ۲۷ دیماه ۱۳۶۵.
همان جوانان بی ادعا و دانشجویان متعهدی که برای پیوند دانشگاه و صنعت دفاعی کشور و بی نیازی از دُوَل اجنبی در دوران فشار تحریم های اقتصادی و تسلیحاتی کوشیدند و جان خودرا در این راه مقدس، تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کردند.
اینجانب در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی و در روزی که به نام “روز شهدای جهاددانشگاهی” مزین شده است، یاد و خاطره آن یاران عروج کرده را گرامی می دارم و به محضر خانواده های معزز شهدا ادای احترام می کنم.
۳۸ سال فعالیت جهاددانشگاهی، مرهون خون شهداست و سرمایه واقعی ما در این نهاد انقلابی، تنها تداوم راه آن عزیزان مخلص و خداجوست.
۵۵ شهید فارغ التحصیل یا دانشجو در رشته های فنی و مهندسی، ۱۶ شهید در رشته های علوم پایه، ۱۱ شهید در رشته های علوم انسانی و هنر، ۹ شهید تکنیسین، ۷ شهید در مجموعه های علوم پزشکی و پنج شهید در سایر بخش های جهاددانشگاهی، افتخار این نهاد و گواه بر رهروی آن پاکان در مدار آیه شریفه وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَهَ است که بر تارک نشان جهاددانشگاهی، نقش بسته است.
بار دیگر به ارواح طیبه شهدا درود می فرستم و از مسؤولان و همکاران محترم در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و باز مسؤولان دانشگاه تبریز و دانشکده فنی و مهندسی آن، برای برنامه ریزی و اجرای برنامه فرهنگی مراسم بزرگداشت شهدای ۲۷ دی حق شناسی می کنم و از خداوند سبحان توفیق همگان را در راه صیانت از آرمان های والای شهیدان، جانبازان عزیز و ایثارگران خواهانم.