افزایش همکاریهای بین المللی دانشگاه علم وفرهنگ در دیدار با عضو گروه توسعه بین المللی آکسفورد

به گزارش ربات کشاورز نشست مشترک مسئولان دانشگاه علم و فرهنگ با دکترجیمز میلر -College Hill Rd – و عضوگروه توسعه بین المللی آکسفورد برگزار گردید و زمینه های همکاری دانشگاه علم و فرهنگ با دانشگاه ها و موسسات بین المللی در رشته ها و مقاطع مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در نشست مشترک مسئولان دانشگاه با دکترجیمزمیلر-College Hill Rd – و عضوگروه توسعه بین المللی آکسفورد، زمینه های همکاری دانشگاه علم و فرهنگ با دانشگاه ها و موسسات بین المللی در رشته ها و مقاطع مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر سید سعید هاشمی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ضمن معرفی دانشکده ها و فعالیت های انجام شده و وابستگی این دانشگاه به جهاد دانشگاهی اظهار داشت: برخی خصوصیت ها چون: داشتن اولین و تنها دانشکده علوم گردشگری درکشور، تاسیس اولین پارک ملی علوم و فناوری و صنایع نرم فرهنگی، همکاری دانشکده علوم وفناوری های نوین زیستی با پژوهشگاه رویان و ابن سینا، برخورداری از تنها NGO دانشگاهی درحوزه گردشگری و توسعه پایدار وهمچنین داشتن تنها خبرگزاری علمی کشور، این دانشگاه را از سایر مجموعه های مشابه خود متمایز کرده است.
وی به همکاریهای بین المللی دردوره های کوتاه مدت گردشگری با دانشگاه IMC اتریش و دوره های رسمی دراز مدت مشترک در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا با دانشگاه UPM مالزی اشاره نمود و اضافه کرد: باتوجه به ظرفیت های موجود درهر پنج دانشکده علوم انسانی، هنرومعماری، فنی و مهندسی، گردشگری وعلوم و تکنولوژی های جدید زیستی آمادگی همکاری در بخش های مختلف شامل تبادل استاد، فرصت های مطالعاتی، دوره های کوتاه مدت یا رسمی بلندمدت در این دانشگاه وجود دارد.
دکتر قرنفلی، رئیس دانشکده علوم و تکنولوژی های جدید زیستی- با اشاره به آمار ۷۰ دانشجوی دکترا و ۳۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشکده در همکاری مشترک با پژوهشگاه رویان اظهار داشت: یکی از فعالیت های این دانشکده تعریف فرصت های تحقیقاتی و مطالعاتی است و تمایل داریم تا دانشجویان برای ۶ تا ۹ ماه بتوانند از مراکز تحقیقاتی در کشورهای پیشرفته استفاده کنند.
دکترجیمزمیلر ضمن تحسین فعالیت های دانشگاه اظهار داشت: خوشحالم که این دانشگاه در سطح وسیع و با تنوع بالای رشته ها و مقاطع تحصیلی درحال فعالیت است.
وی اضافه کرد: محققان و پژوهشگران آمریکایی، علاقه مند به همکاری مشترک علمی و پژوهشی با دانشگاه هستند و برای مشکلات موجود هم باید راهکارهایی پیدا نماییم.
دکتر میلر تصریح کرد: چالش هایی که هم اکنون وجود دارد؛ کوتاه مدت است و در آینده نزدیک مشکلات رفع خواهد شد و مسائل موجود نباید سد راه محققین، اساتید و دانشجویان باشد.
وی بعضی از امکانات و اعتبارات موجود در کشورهایی چون سوییس و آمریکا را شرح داد و اظهار داشت: امیدوارم که بتوانیم در زمینه ی تبادل استاد و دانشجو و عرضه فرصت های مطالعاتی در رشته های در رابطه با پزشکی و فنی و مهندسی گام های اجرایی برداریم.
طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، سپس دکتر میلر و همراهان از دانشگاه برخی فعالیت های هنری دانشجویان دانشکده هنر و معماری و اقدامات انجام شده در پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی را از نزدیک بازدید نمودند.