رئیس جهاد دانشگاهی: تکیه بر توان داخلی و اقتصاد دانش بنیان، راه نجات کشور در شرایط فعلی است

به گزارش ربات کشاورز رئیس جهاد دانشگاهی در آیین افتتاح مرکز جراحی محدود جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به لزوم خودکفایی کشور در عرصه علم و فناوری، اظهار داشت: تکیه بر توان داخلی و اقتصاد دانش بنیان، راه نجات کشور در شرایط فعلی است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی، در آئین افتتاح مرکز جراحی محدود جهاد دانشگاهی خوزستان که امروز پنجشنبه ۲ اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار نمود: سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان تا به امروز روند رو به رشد و پیشرفت خوبی داشته است و در حوزه های مختلف، همچون آموزش عالی، مرکز پزشکی، حوزه فرهنگی، پژوهشکده تکنولوژی تولید، حوزه آموزش و دیگر بخش ها، توسعه بسیار خوبی انجام شده است و این حاصل مدیریت خوب این سازمان و تلاش همکاران است.

وی ادامه داد: از مجموعه ای مانند جهاد دانشگاهی، توقعی جز این هم نمی رود که مستمر در حال تلاش و فعالیت و رو به رشد باشد و این روند باید ادامه یابد. اقتصاد کشور باید دانش بنیان و متکی بر تولید داخل باشد و جهاد دانشگاهی هم همیشه در تلاش بوده که ثابت کند این توان در کشور وجود دارد و مسئولان باید از توانمندی های موجود در نسل جوان استفاده کنند. در بسیاری موارد اثبات شده که توان انجام کارهای بزرگ در کشور وجود دارد و امروز هم راه نجات کشور در شرایط فعلی، توسعه علم و فناوری و اتکا به تولید داخلی، با هدف تحقق اقتصاد دانش بنیان است.

طیبی در انتها با اشاره به حمایت های استاندار خوزستان در زمینه فعالیت های دانش بنیان و توسعه ای جهاد دانشگاهی، از مدیریت ارشد استان قدردانی کرد.

دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی هم در این آئین اظهار نمود: در سال های بعد از جنگ تحمیلی، همیشه از محرومیت و عقب ماندگی استان خوزستان صحبت به میان می آمد و این بسیار آزاردهنده بود؛ این در شرایطی است که همیشه در جهاد دانشگاهی خوزستان تلاش بر این بوده که از این فضا خارج شویم و اثبات نماییم که در استان خوزستان ظرفیت های انسانی و طبیعی بسیاری وجود دارد و می شود کارهای بزرگی در استان انجام داد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی خوزستان در ردیف بزرگ ترین واحدهای کشور است و اولین خبرگزاری های ایسنا و ایکنا، اولین مؤسسه آموزش عالی، اولین گروه پژوهشی و بسیاری اولین های دیگر در این سازمان بوجود آمده است. امروز هم شاهد توسعه و رشد روزافزون این مجموعه در استان هستیم که جای قدردانی دارد.

سیدعلیرضا علوی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان هم در این آئین اظهار نمود: خرسندیم که همزمان با آغاز دهه پنجم از پیروزی انقلاب اسلامی، طرح ها و پروژه های جدیدی در چارچوب برنامه ششم توسعه در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان افتتاح می شود. بعد از بازسازی مرکز خدمات تخصصی پزشکی و افتتاح آن که باعث ارتقا رضایتمندی رجوع کنندگان شد، امروز شاهد راه اندازی مرکز جراحی محدود در اهواز خواهیم بود که ظرفیت سازمان خوزستان در عرضه خدمات به هم استانی ها را افزایش خواهد داد.