مرسدس بنز ون برقی تولید کرد

به گزارش ربات کشاورز مرسدس بنز در اقدامی بی سابقه نمونه مفهومی یک خودروی ون برقی را تولید کرده که با یک مرتبه شارژ باتری می تواند ۴۰۰ کیلومتر را طی نماید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از نیواطلس، این خودرو بر خلاف برخی خودروهای ون از طراحی مناسب و لوکسی در داخل خود برخوردار بوده و مقرر است تولید انبوه آن در آینده نزدیک آغاز شود. فعلاً نام Concept EQV برای خودروی مورد اشاره انتخاب شده است. Concept EQV نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. ظرفیت باتری این خودرو ۱۰۰ کیلووات ساعت بوده و باتری مذکور در عرض ۱۵ دقیقه به مقداری شارژ می شود که بتوان ۱۰۰ کیلومتر را با آن طی کرد.
موتور ۲۰۱ اسب بخاری، سیستم خنک کنده پیشرفته و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت همچون خصوصیت های خودروی مذکور است. شرکت سازنده باتری های این خودرو را در زیر کف ماشین نصب کرده که همین امر سبب شده فضای کافی برای حضور مسافران و هم حمل بار در درون این ون وجود داشته باشد. ظرفیت این خودرو هشت نفر است و البته با تغییر وضعیت صندلی ها می توان تا حداکثر شش نفر را به این ظرفیت افزود. احتمالاً خودروی مذکور در سال ۲۰۲۰ به بازار می آید، اما قیمت آن هنوز مشخص نمی باشد.