در قالب همایش کسب وکار اقتصاد دیجیتال عنوان شد گرداب دیجیتالی که کسب و کارها را در خود فرو می برد

به گزارش ربات کشاورز همایش کسب وکار اقتصاد دیجیتال(MBA fintech) امروز ۱۱ اردیبهشت در سالن همایش های سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزار گردید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، حسین گلستانی فر، رئیس شرکت انستیتو ایز ایران نخستین سخنران این همایش بود. وی در ابتدا به تشریح همکاری راهبردی این انستیتو و جهاد دانشگاهی پرداخت. بگفته او از سال ۱۳۹۲ شرکت ایز ایران علاوه بر مسئولیت آموزشی، مسئولیت کل مجموعه صاایران را به عهده گرفته که یکی از آنها بحث فناوری اطلاعات است.

سیدعزیز آشنا، معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران سخنران بعدی این همایش بود که درباره دوره های آموزشی که مقرر است در حوزه فین تک و فناوری های مالی در جهاد دانشگاهی برگزار شود، توضیح داد.

او با اشاره به اهمیت کسب وکار دیجیتال، اظهار داشت: هم اکنون گرداب دیجیتالی وجود دارد که کسب وکارها را در خود فرو می برد. برخی از کسب وکارها مانند خرده فروشی ها در لایه اول هستند. برخی از آنها باز مانند صنایع نفت و گاز از لایه های بعدی هستند که در این فضا به سختی تغییر می کنند.”

آشنا با اشاره به اینکه فناوری مالی در لایه چهارم این گرداب قرار دارد، توضیح داد: ” در این فضا مردم در عصر طلایی وارد شده اند که قدرت انتخاب بیشتری دارند و می توانند با هزینه کمتر و صرفه جویی در وقت خود فعالیت کنند.

محمود جراحی، معاون سابق توسعه خدمات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سخنران آخر این مراسم باز ضمن تعریف اقتصاد دیجیتال به کاربرد آن در نسل آینده اشاره نمود.

او به بزرگترین رویداد فین تک و فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا یعنی کنفرانس موبایل در بارسلونا اشاره نمود و اظهار داشت: “در کنفرانس موبایل ۲۰۱۹ به موضوعات مهمی مانند ۵G، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و کلان داده اشاره شد و در پنج سال آینده باید بر طبق این موارد سرمایه گذاری کرد. در این زمینه رفتار انسان ها دقیق تر و هوشمندی در رفتار آنها مشخص می شود و ما به خودمان نزدیک تر می شویم.”

جراحی توضیح داد: “در نسل جدید اقتصاد دیجیتال منجر به بروز اقتصادی هستیم که مفاهیم آن با گذشته متفاوت می باشد و کسب وکارها عوض می شوند. حالا ۶۰ تا ۷۰ درصد بچه هایی که در مدرسه درس می خوانند در آینده شغلی را انتخاب می کنند که در مدرسه یاد نگرفته اند.