خرداد ماه برگزار می شود نخستین همایش آینده پژوهش فرهنگی ایران دانشگاه و چالش های فرهنگی دهه پنجم انقلاب

به گزارش ربات کشاورز همایش ملی ˮآینده پژوهش فرهنگی ایران؛ دانشگاه و چالش های فرهنگی دهه پنجم انقلابˮ ۲۹ خرداد ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می گردد.
دبیر اجرای همایش ملی آینده پژوهش فرهنگی در گفتگو با ایسنا، اعلام نمود: این همایش سه محور اصلی به نام “دانشگاه و صدمه شناسی آینده فرهنگ تولید علم در ایران”، “دانشگاه، فضای مجازی و تغییرات فرهنگی” و هم چنین “دانشگاه و اثربخشی اجتماعی و فرهنگی” دارد.
مسعود زمانی با بیان این که این همایش یک بخش ویژه دانشجویی هم دارد اظهار داشت: عنوان بخش ویژه دانشجویی این همایش “مفهوم پردازی و تصویرسازی فرهنگی ایران در دهه پنجم انقلاب” است. سوال اصلی این بخش این است که به نظر دانشجویان ایران در سال ۱۴۰۷ از نظر فرهنگی چه وضعیتی خواهد داشت؟ در این بخش دانشجویان می توانند ایده های خویش را در چارچوب متن، عکس، کاریکاتور، پاورپوینت و انیمیشن عرضه کنند.
وی با اشاره به این که تابحال بازخورد خوبی برای ثبت نام گرفته شده، اضافه کرد: مسئولیت این سه محور گفته شده به صورت سه پنل جداگانه به سه استاد محول شده است و این استادان به همراه استادان گروه خود فعالیت ها را به پیش می برند. در روز برگزاری همایش احتمالاً به هر پنلی حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت فرصت داده می شود که بتوانند مطالب خویش را عرضه کنند؛ از مقاله برتر هم رونمایی می شود. در روز همایش پنج یا ۱۰ ایده برتر بخش ویژه دانشجویی معرفی می گردند و به ایده برتر با رأی گیری حاضران جایزه یک میلیون تومانی تعلق می گیرد.
دبیر اجرای همایش ملی آینده پژوهش فرهنگی درباره استادانی که مسئولیت پنل ها را به عهده دارند اظهار داشت: دکتر محمد رحیم عیوضی، مسئول پنل دانشگاه و صدمه شناسی آینده فرهنگ تولید علم در ایران هستند، دکتر محمد مهدی مطهرنیا و دکتر گل حسنی هم به ترتیب مسئول محورهای دانشگاه، فضای مجازی و تغییرات فرهنگی و دانشگاه و اثربخشی اجتماعی و فرهنگی هستند. در محور سوم برخی استادان خارجی به صورت ویدئو کنفرانس در همایش حضور خواهند داشت.
زمانی در انتها اظهار نمود: تا جایی که ما تحقیق کردیم برای اولین بار است که چنین همایشی با این مطالعه موردی برگزار می گردد. متولی اصلی این همایش مرکز مطالعات آینده پژوهی فرهنگی جهاد دانشگاهی تربیت مدرس است. دانشگاه تربیت مدرس از همه لحاظ تابحال همکاری خوبی با ما داشته است. دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی حامی اصلی این برنامه است و تا این لحظه با نزدیک ۶۰ نهاد و مؤسسه مکاتبه انجام دادیم تا این نهادها هم بتوانند حمایت کنند و هم در این همایش حضور داشته باشند.