گسترش همکاری آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی بوشهر با بیمه سلامت

به گزارش ربات کشاورز رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با بیان این که جهاد دانشگاهی بوشهر در حوزه های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، تجاری سازی و اشتغال فعالیت می کند، از گسترش همکاری آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی بوشهر با بیمه سلامت اطلاع داد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، علی احمدی زاده، در نشست همکاری آموزشی و پژوهشی بیمه سلامت و جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اشاره به فعالیت های آموزشی این نهاد علمی انقلابی در استان عنوان کرد: جهاد دانشگاهی دارای دو مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت در مرکز استان و شهرستان کنگان است و ضمن دارا بودن دوره های آموزش عمومی و تخصصی برای کارکنان دولت و عموم، پیگیر راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی هم است.
وی تصریح کرد: ایجاد دفتر دو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و ایکنا و داشتن برنامه های فاخر فرهنگی در چارچوب سازمان های مختلف زیرمجموعه فرهنگی در حوزه های قرآنی و مرکز افکارسنجی و سازمان دانشجویان همچون فعالیتهای فرهنگی جهاد دانشگاهی بوشهر محسوب می شوند.
اجرای طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر اضافه کرد: در زمینه فعالیت های پژوهشی، جهاد دانشگاهی علاوه بر انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی و کاربردی، دارای بانک سلول های بنیادی خون بند ناف بوده و همینطور پیگیر راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی بوده و پیگیر ایجاد مرکز مطالعات، تکثیر بچه ماهی سی باس و پرورش ماهی در قفس و مزرعه انرژی خورشیدی در استان هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی و مرکز نوآوری و شکوفایی استان را مهمترین برنامه ها و وظیفه کنونی جهاد دانشگاهی دانست و اظهار داشت: این طرح در ۲۳ استان کشور اجرا می شود که استان بوشهر یکی از این استان ها است.
احمدی زاده تصریح کرد: در حوزه آموزشی و پژوهشی دفتر خبرگزاری های این نهاد، آمادگی همکاری با اداره کل بیمه سلامت در حوزه های مختلف فرهنگ سازی در زمینه استفاده از دفترچه های الکترونیکی، صدمه شناسی طرح الکترونیکی دفترچه ها و اجرای طرح های نظرسنجی توسط مرکز افکارسنجی ایسپا و آموزش های عمومی و تخصصی در استان را داریم.
درخواست همکاری با عنایت به توانمندی جهاددانشگاهی در عرصه های پژوهشی و آموزشی
پرویز رمضانی، مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در ادامه این نشست اظهار داشت: ۵۱۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و سلامت قرار دارند.
رمضانی اضافه کرد: مطالبات مربوط به سال قبل موسسات تخصصی درمانی طرف قرارداد در استان بوشهر تا آخر آذرماه پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: مبلغی در حدود ۱۷۰ میلیارد تومان بابت مطالبات سال قبل مراکز تشخیصی درمانی خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر شامل پزشکان، مراکز پاراکلینیک، آزمایشگاه ها، مراکز تصویربرداری و درمانگاه های خصوصی دولتی و بیمارستان ها پرداخت شده است.
ایشان در ادامه بیان کرد: طرح الکترونیکی کردن نسخه های الکترونیکی به صورت پایلوت در شهر گناوه در حال اجرا می باشد که سبب شده تاثیرات مهمی در حذف دفترچه و کاهش اشتباهات در تجویز و عرضه دارو به بیمار و همینطور سهولت در کار مردم را فراهم آورد.
مدیرکل بیمه سلامت بوشهر اظهار نمود: با عنایت به توانمندی جهاد دانشگاهی در عرصه های پژوهشی و آموزشی درخواست انجام کار پژوهشی در زمینه مصرف زیاد دارو، بررسی علت بار مراجعات زیاد بیماران به مراکز درمانی و طرح نظرسنجی در مورد دفترچه و نسخه های الکترونیکی را داریم.