رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی عنوان کرد قابلیت خدمات دهی آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد به استان های همجوار

به گزارش ربات کشاورز رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی اظهار داشت: آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهی استان در حوزه سنجش انواع آلاینده ها فعال است و توان توسعه گستره کاری خویش را دارد، به نحوی که قابلیت خدمات دهی به استان های همجوار را هم داراست.
مسعود شهرجردی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به روز جهانی محیط زیست اظهار داشت: پنجم ژوئن مصادف با ۱۵ خردادماه روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده است و هر ساله برپایه دغدغه زیست محیطی در جهان یک شعار برای این روز انتخاب می شود و در سال ۲۰۱۹ برای این روز شعار” کاهش آلاینده ها و پسماندها؛ آسمان آبی و زمین سبز” انتخاب شده است.
وی با اشاره به اینکه سیاست های موجود در کشور بر لزوم گسترش و توسعه رویکردهای زیست محیطی در جامعه تکیه و تاکید دارد، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی استان مرکزی از اواخر سال قبل فعالیت آزمایشگاه معتمد محیط زیست خویش را با مجوز رسمی از سازمان حفاظت محیط زیست استان شروع کرد. این آزمایشگاه در واقع یکی از جامع ترین آزمایشگاه های خدماتی و تحقیقاتی در کشور به حساب می آید.
شهرجردی خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه با ساماندهی تجهیزات و استفاده از پیشرفته ترین امکانات در صدد عرضه بهترین خدمات است، بر همین مبنا گستره کاری و خدماتی خویش را در حوزه آنالیز کامل نمونه پساب صنعتی و فاضلاب متمرکز کرده است که در این راستا کلیه نتایج آنالیزها مورد تأیید است.
وی افزود: در بخش ها و زیرمجموعه های این مرکز، آزمایشگاه فیزیکی و شیمیایی و بیولوژی فعال است که پارامترهای مختلفی را اندازه گیری می کند، همینطور سنجش آلاینده های هوا، گازها و غبار خروجی و ذرات محیطی، سنجش آلاینده های فیزیکی و شیمیایی، سنجش آلاینده های خاک، بیولوژی و صدا در این آزمایشگاه انجام می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فیزیکی و شیمیایی و بیولوژی هم اکنون در استان فعال است، اما توان و پتانسیل خدمات دهی به صنایع و سازمان های استان های همجوار را دارد و می توان دامنه کاری آنرا وسعت بخشید، اضافه کرد: این مرکز تابحال فعالیت های متنوع و قابل قبولی را شروع کرده و به انجام رسانده است و در حال شناسایی زمینه های کاری متعددتری است و آمادگی دارد در کنار همه صنایع استان باشد و خدمات لازم را عرضه کند.