سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد: بیشتر از ۹۵ درصد اساتید این مرکز فوق لیسانس و دکترا هستند

ربات کشاورز: سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد تعداد دانشجویان این مرکز در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ را ۳۳۳۸ دانشجو عنوان نمود و اظهار داشت: در این مرکز به ازای هر ۱۱.۸ دانشجو در این مرکز یک استاد وجود دارد که بالاتر از استانداردهای دانشگاه جامع علمی کاربردی است. هم اکنون بیشتر از ۹۵ درصد اساتید این مرکز فوق لیسانس و دکترا هستند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، مهندس احمد افروغی با بیان این مطلب اظهار نمود: هم اکنون در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد، ۲۰ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی تدریس می شود.
وی درباب وضعیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد در طرح ساماندهی مراکز علمی کاربردی، افزود: سامانه سطح بندی مراکز علمی کاربردی در سال ۹۸ فعال شده و در حال ورود اطلاعات هستیم ولی تابحال سطح بندی دقیقی از مراکز علمی کاربردی کشور انجام نشده است.
افروغی، افزایش و ارتقای کیفیت آموزش های مهارتی و شناخته شدن بعنوان یک دانشگاه کارآفرین (نسل سوم) و جذب دانشجو در رشته های مورد نیاز بازار را از فعالیت های مرکز برای جذب دانشجوی بیشتر ذکر کرد.
بگفته سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد رایزنی با اتحادیه ها، اصناف و صنایع در رابطه با رشته های مرکز در چارچوب درس کاربینی و کارورزی برای رفع نیازهای آنها، قسمتی از فعالیت های انجام شده درباب ارتباط این مرکز با صنعت است.
وی برگزاری بیشتر از ۱۴۰ کارگاه آموزشی، سمینار و همایش و همین طور فعال کردن انجمن های علمی و کانون های دانشجویی و ترغیب دانشجویان به ارائه مقالات علمی- پژوهشی را از اهم فعالیت های پژوهشی مرکز در سال تحصیلی جاری برشمرد.
افروغی فعالیت های فرهنگی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد در سال تحصیلی جاری را در ۶ حوزه دینی و مذهبی، حوزه اردوهای فرهنگی، تفریحی و علمی، حوزه مطالبه گری و آزاد اندیشی، حوزه تربیت بدنی و ورزش، حوزه نمایشگاهی و حوزه جشنواره و مسابقات عنوان نمود.
وی به راه اندازی مرکز نوآوری توسط مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد در سال تحصیلی جاری اشاره و اشاره کرد: این مساله در بالا رفتن میزان اشتغال دانش آموختگان بسیار مؤثر بوده است. مرکز رشد که مکمل مرکز نوآوری است تا سال آینده راه اندازی می شود و چرخه تحصیل تا اشتغال را کامل خواهدنمود.
بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، وی افزایش رشته های مهارتی بیشتر، توجه ویژه به دروس کاربینی و کارورزی و دروس گروه کارآفرینی و توجه ویژه به تقویت زیرساخت های کارآفرینی را از برنامه های سال تحصیلی آینده برشمرد.

منبع: