بهره برداری از ۶ دستگاه تجهیزات مدرن تصویربرداری ایرانی

به گزارش ربات کشاورز فروش ۶ دستگاه از تجهیزات تصویربرداری یک شرکت دانش بنیان به مراکز مهم تحقیقاتی و پزشکی کشور، نشان از پذیرش این فناوری از جانب بازار داخل دارد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، تجهیزات تصویربرداری از بدن نیازمند فناوری های پیچیده ای بوده که تولید آنها نیازمند دانش فنی و زیرساخت های ویژه ای هستند. یک شرکت ایرانی دستگاه تصویربرداری PET و HiReSPECT را تولید و به بازار عرضه نموده است.
تاکنون دستگاه PET در آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای خلیج فارس وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نصب و به راه افتاده است. دستگاه HiReSPECT هم در سازمان انرژی اتمی، آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای خلیج فارس مورد بهره برداری قرار گرفته است.
دکتر ساناز کاویانی مدیر پروژه این دو دستگاه اظهار داشت: پس از ساخت و فروش دستگاه PET به دنبال توسعه بیشتر و عرضه نوآوری در این دستگاه هستیم تا نسخه های جدیدتری از آنرا تولید نماییم. بخصوص در بخش نرم افزار فضای توسعه ای زیادی وجود دارد. به صورت همزمان در حال طی مراحل اولیه برای تسهیل فرایند صادرات هستیم که هم اکنون گرفتن CE نخستین اولویت ما است تا بتوانیم وارد حوزه صادرات هم شویم.
کاویانی درباره دیگر محصولات این شرکت تصریح کرد: علاوه بر دستگاه های PET و HiReSPECT که برای تصویربرداری از مدلهای حیوانی ساخته شده، دستگاه برای تصویربرداری انسانی هم ساخته ایم، این دستگاه که یک ابزار تصویربرداری اختصاصی از قلب، با نام تجاری ProSPECT، یک سیستم تصویربرداری پزشکی هسته ای بود که برای تصویربرداری توموگرافیک از قلب، مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در بیمارستان امام خمینی نصب و به راه افتاده است.
سال گذشته این شرکت موفق به ثبت پتنتی در دفتر اختراعات آمریکا (USPTO) شده است، قبل از این، در سال ۲۰۱۳ پتنت دیگری توسط این شرکت در USPTO ثبت شده بود. دکتر کاویانی از ۴ پتنت دیگر این شرکت نام برد که در حال طی مراحل ثبت در USPTO است.