برگزاری رویداد ایده شو کشاورزی مدرن و کاهش مصرف آب در ارومیه، آخرین مهلت ثبت نام

ربات کشاورز: رویداد ˮایده شو کشاورزی مدرن و کاهش مصرف آبˮ در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با هدف مدیریت مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از طرف مرکز رشد، گروه پژوهشی متابولیتهای ثانویه و گروه مدیریت کسب و کار معاونت پژوهشی واحد جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی انجام می شود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر عاقلی، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی ارومیه با بیان این خبر اظهار نمود: این طرح در امتداد اجرای مصوبه تدوین و پیاده سازی برنامه جامع آموزش، اطلاع رسانی، آگاه سازی و جلب مشارکت عمومی و جوامع محلی در امتداد تبین نتایج وضعیت موجود و اهمیت دریاچه ارومیه با مشارکت استانداری آذربایجان غربی در امتداد اهداف برنامه توسعه مرکز رشد از ۱۷ مهرماه ۹۸ در سالن اجتماعات مجتمع پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی برگزار می گردد.
وی اظهار نمود: تغییر الگوی مصرف آب و ایجاد نگرش مثبت به اقدامات طرح نجات دریاچه ارومیه و مشارکت در اجرای آن در میان مردم و ارتقای سطح مشارکت عمومی، کاهش وابستگی معیشت روستا به کشاورزی و کاهش فشار بر منابع آبی، ترویج و ایجاد اشتغال جایگزین با تاکید بر زنجیرهای ارزش، جذب ایده های برتر استارتاپی با محوریت کشاورزی مدرن و کاهش مصرف آب همچون اهداف برگزاری این طرح است.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی ارومیه درباب نحوه برگزاری این رویداد، اظهار نمود: در این طرح از استارتاپهای فعال در حوزه کشاورزی و تولیدکنندگان گیاهان دارویی طی فراخوانی دعوت بعمل خواهد آمد تا سوابق فعالیتی مرتبط خودرا در سوژه طرح به دبیرخانه ارسال نمایند که بعد از بررسی های علمی توسط کمیته فنی و علمی تعداد ۱۰ تیم استارتاپ به مرحله اصلی رویداد یک روزه ایده شو راه پیدا می کنند.
دکتر عاقلی افزود: با برگزاری رویداد یک روزه با حضور داوران، تسهیلگر و منتورهای استارتاپی تیم های استارتاپی به تکمیل و نهایی کردن ایده پیشنهادی می پردازند که در نهایت با رای هیات داوران ۵ تیم استارتاپ انتخاب خواهند رسید.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی ارومیه اظهار نمود: برای هر کدام از تیم های اول و دوم بسته های حمایتی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است و برای تیم های سوم تا پنجم نیز به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون ریال جوایز در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در مرحله حمایت و پشتیبانی، تیم های برگزیده در فضای فیزیکی اختصاصی جهاد دانشگاهی واقع در مجتمع پژوهش و فناوری واحد مستقر خواهند شد و جهاد دانشگاهی سرمایه اولیه را برای تیم های منتخب در امتداد عملیاتی کردن ایده خود و ورود به بازار کار تامین خواهدنمود.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی ارومیه افزود: تیم های استارتاپی علاوه بر حمایت مالی و پشتیبانی فنی در طول مدت ۶ ماه با حضور منتورهای مرتبط بر روی عملیاتی کردن ایده خود کار خواهند کرد تا در نهایت منجر به خروجی قابل قبول شود.
عاقلی اظهار نمود: این رویداد در ۷ محور همچون سیستم ها و تجهیزات آبیاری مدرن، کشاورزی هوشمند، فرآوری و بسته بندی، بازاریابی و فروش، کشت های گلخانه ای، نهاده های کشاورزی و گیاهان دارویی برگزار می گردد.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی ارومیه با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام در این رویداد تا ۳۰ شهریور ماه جاری است، اظهار نمود: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در رویداد یک روزه می توانند با دبیرخانه رویداد ملی به شماره ۰۴۴۳۲۴۱۷۳۵۱ تماس بگیرند و یا به آدرس اینترنتی http: //evand.com/events/۱۸۷۶۵۳۵۴ بازگشت کنند.
برمبنای اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، در سال قبل نیز نخستین جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه و استارتاپ ویکند از طرف معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با همکاری گروه های پژوهشی و مرکز رشد واحد جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در آذرماه با ۶ پیش رویداد در دانشگاه های تهران، تبریز، ارومیه، بندرعباس، سنندج و خود رویداد سه روزه اصلی در مجتمع پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شده بود.

منبع: