۱۴۰ توافق نامه همکاری با هدف دانش بنیان شدن صنایع غذایی منعقد شد

ربات کشاورز: ۱۴۰ توافقنامه میان شرکت های فناور فعال در حوزه صنایع غذایی با سرمایه گذاران منعقد شد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در حاشیه گردهمایی فعالان عرصه صنعت غذایی از عزم جدی معاونت علمی و فناوری برای رونق صنعت مواد غذایی با کمک شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها آگاهی داد و اظهار داشت: مواد غذایی و تجهیزات دانش بنیان تأمین آن، یک حوزه راهبردی است و معاونت علمی و فناوری، برای نفوذ فناوری و خودکفایی دانش فنی در این عرصه برنامه های حمایتی و عملیاتی پیش بینی کرده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر حوزه غذا، از توسعه همه صنایعی که برای کشور مهم و راهبردی است، با کمک شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها حمایت می نماییم.
ستاری با عنایت به اهمیت بالای صنایع غذایی و ضرورت دانش بنیان شدن این حوزه، گفت: در بعضی از بخش های این صنعت گسترده که نیازمند دانش فنی و تجهیزات دانش بنیان است کمبودهایی وجود دارد. شرکت های دانش بنیان به این حوزه وارد شده اند و کارآمدی خودرا به خوبی نشان داده اند. تلاش می نماییم تا این کسب و کارها، تولید دانش بنیان را در این عرصه رونق ببخشند.
معاون علمی و فناوری همین طور از ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه تأمین تجهیزات دانش بنیان و مواد غذایی دام، طیور و آبزیان آگاهی داد و اشاره کرد: نیازهای کشور در حوزه های مهمی مانند واکسن، دارو، افزودنی های غذایی، اسیدهای آمینه، آنتی بیوتیک، پروبیوتیک ها و دیگر حوزه های مواد غذایی مانند دام، طیور و آبزیان، با ترغیب و حمایت شرکت های دانش بنیان و استارتاپی به فعالیت در این عرصه برطرف می شود.
وی برگزاری نمایشگاه ها و گردهمایی ها را گام مهمی برشمرد که سبب می شود فاصله کشور با صنعت غذایی دانش بنیان و خودکفا کاهش پیدا کند.
ستاری اضافه کرد: در حوزه تأمین غذا خصوصاً غذای دام کمبودها و وابستگی هایی وجود دارد؛ بطور کلی پروسه تولید غذا از مزرعه تا مصرف مورد توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است که شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها، کشور را در بخش فناورانه این حوزه یاری می کنند.
وی افزود: امروز ۱۴۰ قرارداد دانش بنیان به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد تومان و ۳ تفاهم نامه در گردهمایی فعالان عرصه صنعت غذایی منعقد شد.

منبع: