رئیس دانشگاه خبرداد: ظرفیت نوآوری در دانشگاه امیرکبیر ۱۰ برابر شده است

به گزارش ربات کشاورز رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: طی ۵ سال قبل باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ظرفیت نوآوری این دانشگاه ۱۰ برابر رشد داشته است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سید احمد معتمدی در مراسم شروع سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جزء قدیمی ترین دانشگاه های کشور محسوب می شود. قدمت یکی از شاخصهای مهم در حوزه های علمی است و دانشگاه های بزرگ کشور نیز قدمت زیادی دارند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خاصیت دانشگاه های پلی تکنیک این است که علم را به صورت کاربردی تر دنبال می کنند که دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز این رویه را دنبال می کند.
معتمدی عنوان کرد: یکی از خاصیت های دانشگاه صنعتی امیرکبیر سیاسی و اجتماعی بودن فارغ التحصیلان است بدین سبب فارغ التحصیلان ما یک بعدی نیستند و بیشترین مدیران کشور فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.
وی افزود: دانشگاه های بزرگ دنیا نیز به بحث مدیریت و فعالیت های اجتماعی می پردازند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برنامه راهبردی این دانشگاه اظهار داشت: بر طبق این برنامه مقرر است دانشگاه در سال ۱۴۰۴ جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا و بعنوان دانشگاه نسل سوم فعالیت کند.
معتمدی اظهار داشت: این دانشگاه در ۴ رتبه بندی مطرح دنیا شرکت و رتبه های خوبی را کسب کرده است.
وی اضافه کرد: دانشگاه نسل سوم دانشگاه هایی هستند که در چرخه اقتصادی و توسعه کشور نقش بسزایی دارند. ما این مساله را هدف قرار دادیم تا بتوانیم فارغ التحصیلان کارآمدتر داشته باشیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد: فارغ التحصیلان این دانشگاه باید در کنار تحصیل مهارت های لازم را داشته باشند.
معتمدی اشاره کرد: در بحث نوآوری طی ۵ سال قبل ظرفیت دانشگاه حدود ۱۰ برابر افزایش یافته و در سال تحصیلی جدید برنامه داریم ظرفیت نوآوری و فناوری دانشگاه را دو برابر نماییم.
وی اظهار داشت: دانشجویان جدید الوورد باید سوژه درس خواندن و پایه قوی را مورد توجه قرار دهند.
معتمدی اشاره کرد: بعضی از خانواده ها به دانشجویان مانند دوران دانش آموزی نگاه می کنند اما باید بدانند که دانشجویان بزرگ و وارد جامعه شده اند. بعضی از خانواده ها نیز کاملا دانشجویان را رها می کنند که این مساله نیز برای دانشجویان مشکل به وجود می آورد.

منبع: