در مراسم امضای تفاهم نامه جهاددانشگاهی و ستاد اجرایی فرمان امام عنوان شد تولید ۱۰۰۰ قلم محصول در عرض ۳ سال، برنامه ریزی برای ایجاد دو شرکت بزرگ ملی و بین المللی

به گزارش ربات کشاورز تفاهم نامه همکاری فناورانه جهاد دانشگاهی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در جهت پشتیبانی از تولید داخلی در حوزه های انرژی، دامداری و کشاورزی به امضاء رسید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم امضای این تفاهم نامه اقتصاد دانش بنیان و اقتدار اقتصاد دانش بنیان را دو نیاز ضروری انقلاب و جامعه عنوان نمود و با اشاره به این که چنین اقتصادی مبتنی بر تولید ملی است، توضیح داد: با عنایت به توان تولید فناوری و تجاری سازی که در جهاد دانشگاهی وجود داشت و هم با عنایت به سابقه همکاری ما با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در زمینه سلول های بنیادی، امروز (سه شنبه، ۹ مهر) تفاهم نامه ای را به امضاء رساندیم.
وی همکاری در این تفاهم نامه را در زمینه های فنی مهندسی، نفت، گاز و پتروشیمی، بالادست، میان دست و پایین دست، انرژی برق و انرژی نو، فناوری اطلاعات، حوزه پزشکی، سلامت، درمان و دارو، هوشمندسازی کشاورزی و اصلاح نژاد دام دانست و اظهار نمود: برنامه ما و ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) این است که با اجرای همکاری در زمینه های فوق بتوانیم دو شرکت بزرگ را در سطح ملی و بین المللی پایه گذاری نماییم که برون داد آنها تحقیقات و فناوری و محصولات باشد.
رییس جهاد دانشگاهی در انتها صحبت های خود از حسن نظر مقام معظم رهبری در توسعه اقتصاد دانش بنیان و حسن نظر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) قدردانی و تشکر کرد.

رونق تولید نسخه نجات شرایط فعلی کشور است
محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) هم در این مراسم یکی از کاربردی ترین و تخصصی ترین و هوشمندانه ترین راهبردهای مقام معظم رهبری که طی چند سال قبل و بخصوص از آغاز امسال بر آن تاکید داشته اند را راهبرد تولید دانست و اظهار داشت: بعنوان کسی که از نزدیک با مباحث اقتصادی درگیر هستم معتقدم راهبردهای اقتصادی مختلفی همچون محورهای اشتغالزایی، ثبات اقتصادی و کنترل تورم یا رشد اقتصادی وجود دارد، اما آنچه همه اینها را پوشش می دهد و تنها نسخه نجات در شرایط فعلی، تولید است.
وی عصاره اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد در بحث تولید دانست و اظهار داشت: ما در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) زلف این دو مبحث را بهم گره زدیم و بخصوص از آغاز امسال به رونق تولید سرعت و عمق دادیم.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با بیان این که شبکه مردمی تولید را سازمان دهی کرده ایم خاطرنشان کرد: زیر یک دهم درصد از تولید ناخالص کشور و دارایی های کشور به ما اختصاص دارد، اما با عنایت به نیروی انسانی جوان و جهادی از بهره برداری بالا در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برخورداریم و حجم کار ما ناشی از دارایی نبوده بلکه از اعتماد مردم به ما حاصل شده است.

مخبر افزود: روزانه ۱۰۰ طرح تولیدی کوچک خانگی توسط مردم و با دارایی آنها اجرا شده و روزانه ۳۰۰ شغل تولید می نماییم که نه فرصت شغلی بلکه به مفهوم واقعی شغل هستند.
وی با اشاره به این که شبکه تسهیل گری ایجاد شغل به وجود آورده ایم و تابحال ۴۰۰ نفر و تا آخر سال هم ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ نفر از افرادی که با ما رابطه استخدامی ندارند در این شبکه مشارکت کرده و به روستاها اعزام می شوند و تسهیل گری اشتغالز را برای افراد همه جانبه اجرا می کنند، اظهار داشت: شبکه فوق ۱۷ طرح را پشتیبانی می کند و تسهیل گران تا بحث بازار و فروش با مردم همراه هستند.

همکاری با جهاد دانشگاهی در ۶ رشته فعالیت
مخبر یکی از موارد همکاری تفاهم نامه امروز با جهاد دانشگاهی را امنیت دارو عنوان نمود و اظهار داشت: ۹۷ درصد دارو در داخل کشور تولید می شود در حالیکه برای این میزان دارو ۷۰۰ میلیون دلار واردات نیاز است که برنامه داریم این میزان از واردات مواد اولیه را طی سه سال در داخل کشور تولید نماییم.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) دیگر زمینه ی همکاری را پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان دانست و اضافه کرد: می خواهیم ۵۰۰ محصول استراتژیک و های تک را برای نخستین بار در کشور تولید نماییم.
وی افزود: زمینه های دیگر همکاری ما با جهاد دانشگاهی طراحی مجموع پمپ درون چاهی دو میلیارد تومانی با سرمایه گذاری ۱۶۲ هزار دلار ی و ساخت یک دکل حفاری تعمیراتی ۱۰۰۰ اسب بخاری با سرمایه گذاری ۹ میلیون دلار و تولید ۵۰۰۰ جنین از گاوهای ممتاز با سرمایه گذاری اولیه دو میلیارد تومان است که ریسک همه را پذیرفته ایم.
مخبر در انتها اظهار داشت: براین اساس قصد ما تولید ۱۰۰۰ قلم محصول در سه سال است که هم اکنون واردات آنها دو میلیارد دلار است و در شش ماهه اول سال جاری از برنامه مان جلوتر هستیم. به صورت کلی در شروع این تفاهم نامه ۱۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم که مطمئنا محقق خواهد شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، ۴ قرارداد فروش جنین منجمد گاو، راه اندازی یک واحد گل خانه ی هوشمند، قرارداد خرید و تامین دکل حفاری و قرارداد طراحی، ساخت تامین، نصب و راه اندازی یک مجموعه ی پمپ درون چاهی، قرادادهایی است که امروز منعقد شد.