در نشست روسای جهاددانشگاهی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکید شد گسترش تکنولوژی سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی، استقبال از ایجاد یک مجموعه فناورانه

به گزارش ربات کشاورز نشست مشترک روسای جهاددانشگاهی و سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران (ایدرو) با تاکید بر گسترش همکاریهای فناورانه برگزار گردید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در این نشست دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: از گذشته دور با ایدرو در صنایع نوین و پیشرفته همکاری داشته ایم؛ پژوهشگاه رویان و پژوهشگاه ابن سینای جهاددانشگاهی و قسمت فنی ـ مهندسی این نهاد با بستن قراردادهایی، تجاری سازی فناورانه را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران انجام داده اند.
وی با اشاره به الگوی شرکت هایی مانند زیمنس در دنیا، اظهار داشت: باید از تجربه های موفق در دنیا برای ایجاد یک مجموعه بزرگ در زمینه فناورانه و تجاری سازی آن بهره ببریم؛ مجموعه ای که خود تولید فناوری کند و نهادی فناورانه با ساختی صنعتی باشد.
طیبی با عنایت به زمینه های همکاری بین جهاددانشگاهی و ایدرو، تشریح کرد: این نهاد در زمینه UPS های صنعتی در صنایع مختلف، الکتروموتورهای دور متغیر، فناوری های مربوط به مترو و سیستم رانش آن، انتقال تکنولوژی در زمینه مبدل کنترل دور موتور، نمک زدایی از نفت خام، دکل های حفاری، بازوهای بارگیری نفت خام، مته های حفاری، فرستنده های رادیویی، کنترل تردد و دسترسی و… توانایی ارائه محصولات و تجاری سازی آنرا دارا است.
رییس جهاددانشگاهی با معرفی تکنولوژی به روز سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی، اظهار نمود: دانش فنی این فناوری را بومی کردیم و از سال ۱۳۹۳ آماده تجاری سازی آن هستیم؛ اما این مسئله احتیاج به همراهی خودروسازان دارد که تا به امروز میسر نشده است و احتیاج به حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دارد.
ارایه یک نقشه راه مشخص برای ایجاد یک مجموعه ی فناورانه
در ادامه، دکتر محمدباقر عالی، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، جهاددانشگاهی را یکی از داشته های جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و اظهار داشت: هرجا نیاز باشد از توانایی هایی این نهاد بهره مند می شویم و به شخصه در تجربه اجرایی ربع قرن خود، از فعالیت های جهاددانشگاهی اطلاع دارم و از آن بهره برده ام.
وی با اشاره به تکنولوژی های نوین و اهمیت استارت آپ ها در این زمان، بیان کرد: کسب وکارهای نوپا باید به محیط رشد خود توجه نمایند تا شکست نخورند.
عالی با استقبال از پیشنهاد رئیس جهاددانشگاهی درباره ایده راه اندازی یک شرکت فناورانه به روز مانند زیمنس آلمان، اظهار نمود: با کلیات این ایده موافق و آماده ی تشکیل یک کمیته ی مشترک از همکاران دوطرف برای پیگیری آن هستیم؛ البته باید یک نقشه راه کاملا مشخص و تقسیم وظایف شفاف با یک هویت حقوقی مناسب برای این طرح تعریف کرد.
رییس هیات عامل ایدرو افزود: این ایده، برای سالی که مزین به نام گذاری رونق تولید است، ایده ی بسیار درستی است و در جهت پشتیبانی از نهضت ساخت داخل و بستر فراهم شده ی کشور در این سال است.
وی اضافه کرد: در پروژه دستیابی به دانش فنی غشای اسمز معکوس (ممبران) و طراحی سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی (CVT) هم آماده ادامه همکاری با جهاددانشگاهی هستیم؛ در زمینه انعقاد دو تفاهم نامه و همکاری در شهرک کاوش ایدرو هم آمادگی خویش را اعلام می نماییم.
بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، در انتها مقرر شد، کمیته ای مشترک از جهاددانشگاهی و ایدرو، زمینه های همکاری بیان شده در این جلسه را پیگیری کنند.