برای اولین بار در قزوین برگزار می شود؛ برگزاری مسابقات سه دقیقه ای دفاع از رساله ها در جهاد دانشگاهی

به گزارش ربات کشاورز معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار داشت: مسابقات سه دقیقه ای دفاع از رساله ها در جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است که بی گمان این مسابقات بسیار حائز اهمیت و در فضای علمی کاربردی خواهد بود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دیدار صمیمانه دانشجویان فعال انجمن ها و کانون های دانشگاه های استان با رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی استان قزوین در مرکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی قزوین برگزار گردید.
مهدی گلدوزها، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین، در این جلسه اظهار نمود: جهاد دانشگاهی از مجموعه های جوان انقلاب اسلامی است که نیروهای جوانی با میانگین سنی ۳۳ سال در حال فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: تاسیس جهاد دانشگاهی با انقلاب فرهنگی شروع شد و اهداف متناسب با مأموریت های پژوهشی آغازگر فعالیت های آن بود.
گلدوزها افزود: جهاد دانشگاهی برحسب نیازسنجی در اموری وارد می شود که روی زمین مانده و در این عرصه فعالیت می کند، این نهاد انقلابی دولتی نیست و تنها ۱۵ درصد بودجه آن دولتی است.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی تلاش دارد تا نقش خویش را در این حوزه شناخته و مأموریت های خویش را متناسب با آن ساماندهی کند، عنوان کرد: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین در چندین بخش فعال شده که هر کدام در یک حوزه در حال فعالیت است، یکی از مهمترین این بخش ها مجموعه انتشارات است که از سال ۹۵ تابحال بعنوان یک نشر دانشگاهی بیشتر از ۱۶۰ عنوان کتاب در آن انتشار یافته است.
این مسئول مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی «ایسپا» را از دیگر بخش های معاونت فرهنگی دانست و اضافه کرد: این مرکز بعنوان یک نهاد پژوهشی، پیمایش های اجتماعی را انجام می دهد و به صورت تخصصی در این حوزه قدم برمی دارد که آخرین پروژه آن تدوین سند آمایش علم و فن آوری استان قزوین است که برای نخستین بار در کشور انجام شد.
وی افزود: خبرگزاری های ایسنا و ایکنا در کنار سازمان دانشجویان هم از دیگر بخش های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین به حساب می آید. سازمان دانشجویان قزوین بعنوان درگاه ورود جهاد دانشگاهی در دانشگاه ها از سال ۹۴ فعالیت خویش را شروع کرده که تابحال پنج کانون را ساماندهی کرده است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: مسابقات سه دقیقه ای دفاع از رساله ها در جهاد دانشگاهی در حال پیگیری است که بی گمان این مسابقات بسیار حائز اهمیت و در فضای علمی کاربردی خواهد بود.
گلدوزها در انتها با اشاره به فعالیت دانشجویان در محیط دانشگاه اظهار داشت: در ابتدای امر باید نقش دانشگاه و کارویژه های آن و عناصر داخلی متناسب با آنرا به خوبی شناخت تا بتوان گام هایی متناسب با آنرا برداشت و این جلسه می تواند آغازگر این حرکت باشد.
تخفیف جهاد دانشگاهی برای دانشجویان
فاطمه پهلوان به نمایندگی از معاونت آموزش جهاد دانشگاهی استان قزوین هم در این جلسه اعلام نمود: سالانه ۱۸ هزار نفر در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی استان قزوین دوره های مختلف را می گذرانند.
وی افزود: جهاد دانشگاهی در جهت پشتیبانی از اقشار مختلف دانشجویی تخفیفات ویژه ای را در نظر گرفته است بگونه ای که ۱۰ درصد تخفیف دانشجویی، ۱۵ درصد تخفیف برای اعضای انجمن ها و کانون های دانشجویی و ۲۰ درصد تخفیف هم برای اعضای سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی اختصاص یافته است همینطور شرایط پرداخت اقساطی هم در این مجموعه وجود دارد.
پهلوان در انتها با اشاره به اینکه فضای مناسب و تخصصی آموزشی در مراکز کوتاه مدت و بلندمدت جهاد دانشگاهی قزوین وجود دارد که دانشجویان می توانند از این فضا استفاده کنند، اظهار داشت: آماده همکاری بیشتر با قشر دانشجو و جامعه دانشگاهی استان قزوین هستیم.