معاون اقتصادی استاندار بوشهر: حضور جهاد دانشگاهی فرصتی برای مطالعات دقیق تر است

به گزارش ربات کشاورز معاون اقتصادی استاندار بوشهر اظهار داشت: با عنایت به پتانسیل ها و زیرساخت های مناسب بوشهر و اجرای طرح ها و پروژه های مختلف در این استان، اساسا حضور جهاددانشگاهی می تواند فرصتی برای مطالعات دقیق تر ایجاد کند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، سعید زرین ‎فر در حاشیه افتتاح دفتر استانداردسازی جهاددانشگاهی شریف و بوشهر عنوان کرد: طرح هایی مانند طرح نجات نخلستان، آبیاری تحت فشار، آبشیرین کن ها و راه اندازی و تکمیل سدها همچون پروژه هایی هستند که می تواند در پیشرفت استان و همین طور پیشبرد اهداف توسعه ای موثر باشد.
وی افزود: طرح نجات نخلستان سه سال پیش در ستاد ملی اقتصاد مقاومتی تصویب گردید، یعنی پیشنهاد آن از استان بوشهر عنوان شد و در آن زمان اعتباری معادل ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی شد که در دو بخش آبیاری تحت فشار و قطره ای و تکمیل سد دالکی در نظر گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اظهار نمود: در بخش کشاورزی خصوصا کشاورزی خارج از فصل، کشت گوجه فرنگی و تولیدات وابسته به آن و صنایع تبدیلی می توان اقدامات زیادی را انجام داد.
زرین فر با اشاره به اهمیت آبشیرین کن ها اشاره کرد: بیشتر از ۹۰ درصد آب موردنیاز بوشهر از خارج استان وارد میشده است، جدیدا به سمت شیرین کردن آب دریا رفته ایم که البته هنوز هم جای کار وجود دارد و اساسا حضور جهاددانشگاهی می تواند فرصتی برای مطالعات دقیق تر ایجاد کند.
وی اشاره کرد: با عنایت به ظرفیت های بالایی که جهاددانشگاهی بوشهر دارد امیدواریم بتواند در امتداد توسعه استان و پیشرفت بیشتر از پیش بوشهر مفید واقع شود.
معاون استاندار بوشهر با اشاره به چشم انداز پروژه شهر هوشمند عنوان کرد: اجرای طرح هوشمند از طرح های مهمی است که با عنایت به پتانسیل ها و زیرساخت های مناسب بوشهر و با هدف توسعه و ارتقاء سطح خدمات و رفاه مردم در زمینه های فرهنگی، سلامت، اجتماعی، حمل و نقل و اقتصاد برنامه ریزی شده و منطقی است که از تجربیات جهاد دانشگاهی در این زمینه استفاده نمائیم.
سعید زرین ‎فر اظهار نمود: امسال به دستور استاندار، در مورد بیماری لکه سفید میگو که هر چند سال مشکلاتی به وجود می آورد قرار شده که سازمان استاندارد در امتداد به حداقل رساندن این بیماری و استانداردسازی استخرهای پرورش میگو اقدام نماید که جهاد دانشگاهی نیز می تواند در این زمینه کمک نماید.

منبع: