رییس پژوهشکده سرطان معتمد مطرح کرد آغاز فاز بالینی نخستین پروژه ایمنی درمانی سلولی سرطان پستان

به گزارش ربات کشاورز رئیس پژوهشکده سرطان معتمد اظهار نمود: فاز بالینی نخستین پروژه ایمنی درمانی سلولی سرطان پستان با استفاده از سلول های کشنده طبیعی در پژوهشکده شروع شده است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر کیوان مجیدزاده در افتتاحیه کنگره های سه گانه پژوهشکده سرطان معتمد که امروز ۱ آبان برگزار شد، اظهار نمود: هم اکنون پژوهشکده دارای تیمی از متخصصان مختلف در رشته های پزشکی و مهندسی است که محصولات خوبی ارائه داده است.
وی اضافه کرد: در جهاددانشگاهی سیاستگذاری کلان بر این مبنا است که ما در جهت نیازهای مردم کشور حرکت، نیازها را به درستی شناسایی نماییم و بر همین مبنا کار را برنامه ریزی کرده و به نتیجه برسانیم.
رییس پژوهشکده سرطان معتمد اظهار نمود: از محصولات فناورانه این پژوهشکده می توان به پروتکل های تشخیصی و درمانی سرطان پستان در ایران، درن تخلیه سروما /خروج مایع سروما از محل جراحی، میکرو فیلتر پلیمری جهت جداسازی سلول های سرطانی از گردش خون محیطی بیماران مبتلا به سرطان پستان و گرانول پرکننده استخوان جهت درمان ضایعات استخوانی ناشی از سرطان، تروما و… اشاره نمود.
مجیدزاده بیان کرد: بعضی از کارها و تحقیقات پژوهشکده به نتیجه رسیده و مشغول گرفتن مجوزهای مربوطه جهت استفاده در کشور هستیم. خوشبختانه با مجوزهای اولیه که گرفتیم بخشی از آنها در پژوهشکده در حال استفاده است.
وی افزود: تولید محصول “سیستم نشان گذار توده سرطان”، “سیستم نمونه گیری از بافت نرم”و “سیستم نمونه برداری از مغز استخوان”، کسب رتبه ۴ در رویداد ملی طراحی و ساخت سنسورهای تشخیص سریع و طرح ملی کیت ۲۱ ژنی از کارهای این پژوهشکده است.
رییس پژوهشکده سرطان معتمد اظهار نمود: همینطور فاز بالینی نخستین پروژه ایمنی درمانی سلولی سرطان پستان با استفاده از سلول های کشنده طبیعی در پژوهشکده شروع شده است.
بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، مجیدزاده در انتها در ارتباط با مقاله های این پژوهشکده اظهار داشت: مقاله های محققان این پژوهشکده کاملا جهت گیری فناورانه دارد و علاوه بر رشد کیفی، نسبت به ۵ سال قبل رشد کمی ۱۵ برابری داشته است.