سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی: ترخیص چهار مصدوم حادثه مرکز رشد ارومیه

به گزارش ربات کشاورز معاون جهاد دانشگاهی با اشاره به حادثه بامداد امروز در ساختمان مربوط به مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ارومیه، اظهار داشت: این حادثه پنج مصدوم داشته که چهار نفر آنها از بیمارستان ترخیص شده و یک نفر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری است. امیدواریم علت دقیق حادثه تا آخر وقت فردا از طرف آتش نشانی و مسئولان مریوطه اعلام گردد.
محمد صادق بیجندی در گفت و گو با ایسنا به ارائه جزئیاتی درباره حادثه انفجار بامداد امروز پرداخت و توضیح داد: بامداد امروز متأسفانه حادثه ای در یکی از واحدهای فناور ما در ارومیه رخ داد. برمبنای بررسی های بعمل آمده در این حادثه ظاهراً یکی از دستگاه هایی که در محل استقرار یکی از واحدهای فناور در طبقه همکف بوده گرفتار مشکل فنی شده و به دنبال آن، قسمتی از ساختمان شماره ۲ مرکز رشد که در جوار ساختمان اصلی مرکز رشد واحدهای فناور قرار داشته، گرفتار تخریب جزئی شده است.

وی درباره مصدومان این حادثه اظهار نمود: غیر از یک نفر که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری است، سایر مصدومان (چهار نفر) از بیمارستان ترخیص شده اند و شکر خدا برای آنها مشکل خاصی پیش نیامده و تمام امکانات و تجهیزات پزشکی برای بهبود حادثه دیدگان بکار گرفته شده است.
معاون جهاد دانشگاهی ضمن ابراز امیدواری برای بهبود مصدوم بستری در بیمارستان این حادثه، تشریح کرد: از دو ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ارومیه، یکی از آنها کامل و سه الی چهار سال است که در حال بهره برداری است.
بیجندی افزود: از ساختمانی که در جوار ساختمان اصلی مرکز است، فقط طبقه همکف در حال بهره برداری بود که حادثه امروز در همین مکان اتفاق افتاده است. آتش نشانی بامداد امروز در محل بروز حادثه حضور پیدا کرده و نتیجه نهایی مربوط به علل حادثه را امیدواریم تا فردا آخر وقت اعلام نماید.

او با تاکید برآنکه علل وقوع این حادثه در دست بررسی کارشناسان و خبرگان این گونه موارد است، اظهار نمود: مهندس حسین بختیاری، معاون تجاری سازی فناوری پارک ها و مراکز رشد سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی، بامداد فردا با نخستین پرواز به محل حادثه اعزام خواهد شد. البته رئیس جهاد دانشگاهی واحد ارومیه، مدیر مرکز رشد و مسئولان مربوطه از نخستین دقایق حادثه در محل حضور دارند و یک تیم ویژه نیز در بیمارستان محل بستری مصدومان حادثه مستقر و با همکاری و همیاری کادر پر تلاش، دلسوز و متخصص پزشکی پیگیر امور درمان این عزیزان هستند.
وی در پایان، صحت فیلم پخش شده مربوط به حادثه امروز بامداد را مورد تأیید قرار داد و اضافه کرد: با عنایت به اینکه فیلم به صورت عجولانه تهیه شده، به شکلی نشان میدهد که کل ساختمان مربوطه تخریب شده است، در صورتیکه فقط قسمتی از طبقه همکف ساختمان که آماده و در حال بهره برداری بوده است لطمه دیده و سایر بخش ها در حال تکمیل بوده است.

معاون جهاد دانشگاهی و سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان اضافه کرد: با عنایت به برنامه ریزی های انجام شده علل این اتفاق تلخ توسط یک تیم خبره و کارشناس بررسی و علل دقیق حادثه تعیین خواهد شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، بامداد امروز به دنبال وقوع انفجار در یکی از ساختمان های مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ارومیه، پنج نفر مصدوم شده و قسمتی از این ساختمان تخریب شده است.

منبع: