در نروژ صورت گرفت؛ تولید گلوله های قدرتمند زیرآبی با برد بالا

به گزارش ربات کشاورز گلوله های عادی معمولا از توان حرکتی زیادی در زیر آب برخوردار نیستند و پس از چند متر حرکت متوقف می شوند، اما یک گلوله جدید می تواند مسافت زیادی را در زیر آب طی نماید.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از نیواطلس، یک شرکت نروژی موفق به تولید گلوله ای منحصر به فردی شده که می تواند مسافتی در حدود ۶۰متر را در زیر آب طی و به هدف برخورد کند. تولید چنین گلوله ای زمینه را برای انجام خیلی از مأموریت های نظامی جدید در زیر آب فراهم می آورد.

این گلوله بگونه ای طراحی شده که در زمان حرکت در آب در درون یک حباب هوا قرار می گیرد وهمین مسئله از اصطکاک آن با آب و کاهش سرعت گلوله می کاهد. از همین فناوری قبلا برای تولید اژدرهای زیردریایی هم استفاده شده بود تا سرعت حرکت آنها در زیر آب پنج برابر سریع تر شود.
همچنین دماغه این گلوله نسبت به گلوله های عادی متفاوت می باشد و نوک آن درازای بیشتری نسبت به گلوله های دیگر دارد. همین مسئله سر خوردن گلوله مذکور در آب را تسهیل می کند. شرکت DSG که این گلوله را تولید کرده از مذاکرات خود با برخی شرکت های تولیدکننده اسلحه به منظور ساخت مسلسل های جدید سازگار با گلوله های مذکور اطلاع داده است.
از این گلوله ها می توان برای شلیک دریا به هوا هم استفاده نمود. بعنوان مثال اگر این گلوله از عمق ۵ متری آب به سمت هوا شلیک شود می تواند فاصله ای هزار متری را بپیماید که برای برخورد با یک هلکوپتر کافی است.