استاندار مطرح کرد: حمایت خوزستان از پروژه های دانشگاهی صنعت نفت و گاز

به گزارش ربات کشاورز ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان اظهار داشت: اگر به داشته ها و توان داخلی تکیه نماییم می توانیم به استقلال اقتصادی برسیم همانگونه که به استقلال سیاسی رسیدیم، بدین سبب باید دراین زمینه گام برداریم و تلاش نماییم.

غلامرضا شریعتی در آیین افتتاحیه پنجاهمین گردهمایی معاونان پژوهشی جهاد دانشگاهی سراسر کشور که امروز (۱۸ دی ماه) به میزبانی اهواز برگزار شد، اظهار نمود: هدف از تشکیل جهاد دانشگاهی، تلاش و عمل در زمینه های علمی، تخصصی و فناوری است که خوشبختانه جهاد دانشگاهی کشور و استان خوزستان توانسته اند گام های موثری دراین زمینه بردارند. در هر زمینه ای که نقص و کمبود وجود داشته، مجموعه جهاد دانشگاهی وظیفه خودرا به خوبی انجام داده و گام های موثری برداشته است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: قبل از تشکیل مرکز درمان ناباروری، کمبود این مرکز در شهر اهواز احساس می شد؛ راه اندازی این مرکز توسط جهاد دانشگاهی خوزستان، موجب حل مشکلات موجود دراین زمینه شد. همین طور برخی اساتید به ادامه تحصیل دراین زمینه درمانی تشویق شدند و در هزینه های درمانی که زوج ها برای درمان خارج از استان، متحمل می شدند نیز صرفه جویی شد. این کار، یکی از کارهای باارزش مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان است.

استاندار خوزستان بیان کرد: گاهی نیاز صنعت کشور به بعضی از محصولات ممکنست محدود باشد؛ تولید یک محصول نیازمند بازار برای ارائه آن است و اگر بازار وجود نداشته باشد، صنعتگران در تولید محصول با مشکلاتی روبه رو می شوند، بدین سبب باید بازار منطقه ای وجود داشته باشد اما صنعت نفت اینگونه نیست برای اینکه کشور ما دارای بیشترین ذخایر نفت و گاز قابل برداشت است. باید کوتاهی ها و نقص های موجود در حوزه نفت و گاز در مجموعه ها و سازمان هایی که با هدف رفع نیاز صنعت به وجود آمده اند، جبران شود.

شریعتی اضافه کرد: تولید ورق های فولادی برای گاز ترش نیازمند ورق های خاص API است. شرکت فولاد اکسین اهواز با هدف تولید این ورق ها به وجود آمده بود؛ تا یک سال و نیم گذشته بیشتر از ۷۰ تا ۸۰ درصد تولید این شرکت، ورق های عادی بود اما امروزه بیشتر از ۸۰ درصد تولیدات این شرکت را ورق های API تشکیل می دهد و نیاز کشور به این ورق ها در صنعت نفت و گاز را تامین می کند. در صورتیکه قبل از این با مشکل مواجه بودیم و خیلی ها گمان می کردند اگر تحریم شویم، نمی توانیم این نوع ورق را تولید نماییم اما حالا شمش این نوع ورق از فولاد مبارکه تامین می شود، ورق API در فولاد اکسین تولید می شود و شرکت لوله سازی اهواز، ورق ها را تبدیل به لوله می کند.

استاندار خوزستان اشاره کرد: اگر به داشته ها و توان داخلی تکیه نماییم می توانیم به استقلال اقتصادی برسیم، همانگونه که به استقلال سیاسی رسیدیم، بدین سبب باید دراین زمینه گام برداریم و تلاش نماییم.

وی درانتها با اشاره به اینکه صنعت نفت و گاز پروژه های بسیار خوبی با دانشگاه های کشور و دانشگاه شهید چمران اهواز انجام داده است، اظهار داشت: این همکاری، منجر به تولید محصولاتی شده و وابستگی ما را به واردات کاهش داده است که کار بسیار ارزشمندی است. ما از این همکاری ها حمایت می نماییم. از مجموعه جهاد دانشگاهی نیز می خواهیم که حمایت کند و برای آبادانی کشور همت نماییم.

منبع: