افتتاح همزمان ۵ مرکز نوآوری و شکوفایی در کشور

ربات کشاورز: پنج مرکز نوآوری و شکوفایی (منش) امروز بطور همزمان در پنج استان کشور راه اندازی شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، صبح امروز شنبه ۲۸ دی ماه ۱۳۹۸، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی در کشور بطور همزمان بوسیله ویدئو کنفرانس با حضور دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و دکتر طیبی رئیس جهاددانشگاهی در وزارت ورزش و جوانان و دکتر ابتکار و مسئولان استان های هرمزگان، ایلام، کردستان، بوشهر و فارس راه اندازی شد.
رسالت مراکز مراکز نوآوری و شکوفایی (منش) شتابدهی به کسب وکارهای فناورانه جوانان و همین طور ترویج و نوآوری و شکوفایی برای دانش آموختگان استان است.

خودباوری نخستین گام در شکوفایی استعدادها
دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم اظهار نمود: نخستین گام در شکوفایی استعدادها بحث خودباوری است و باید باور نماییم خداوند در تمام انسان ها این توانمندی را به ودیعه گذاشته و منابع آنرا در همه سرزمین ها به شکل های مختلف قرار داده است و باید شکوفا شود.
وی با اشاره به این که در کشور هیچ مشکلی در زمینه توسعه علمی و فناورانه و تجاری سازی آن نداریم، اظهار داشت: تنها باید شرایط این کار فراهم گردد.
دکتر طیبی اشاره کرد: در سال ۱۳۷۷ در امتداد اشتغال خصوصاً اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها تاسیس و کارهای بهادار ای دراین زمینه انجام شد.
وی اضافه کرد: این نهاد علاوه بر کارهایی که دراین زمینه انجام می دهد، دارای سه پارک علم و فناوری و تعداد زیادی مراکز رشد است، اما روش های بهتری هم برای تسریع اشتغال جوانان وجود دارد و طرح سرباز ماهر نیز یکی از این زمینه هاست که وزارت ورزش فراهم نموده است. در یک پیشنهاد برای داشتن همکاری بسیار جدی با وزارت ورزش، پیشنهاد تشکیل مراکز شکوفایی و نوآوری داده شد.

دکتر طیبی اشاره کرد: مراکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی تفاوتشان با سایر مراکز مشاوره این است که برمبنای مزیت های محلی و منطقه ای و نیازهای محلی و منطقه ای آموزش های لازم را به جوانان می دهند. در حقیقت شرایطی را برای جوانان فراهم می کنند که صاحب ایده شوند و خودشان برمبنای نیازها و مزیت های محلی و منطقه ای خود ایده ای را مطرح کنند و در ادامه روی این ایده کار کنند تا به مرحله تجاری سازی و کسب و کار برسد.
وی در ادامه با تاکید بر این که جهاددانشگاهی برای برنامه وزارت ورزش آمادگی کامل خودرا اعلام می کند تا در تمام استان های کشور بتوانیم آنرا توسعه دهیم، اضافه کرد: منطقه ای هم اگر توانمند باشد، در حوزه نیازهای ملی هم می تواند فعالیت کند؛ بدین سبب برای این که بتوانیم در ۳۱ استان کشور این مراکز را توسعه دهیم، اعلام آمادگی می نماییم.

توسعه کسب و کارهای فناوران با مراکز نوآوری و شکوفایی
دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش نیز اظهار نمود: ظرفیت های خوب استان می تواند زمینه و بستر خوبی باشد تا این مراکز در امتداد اهدافشان قدم بردارند. امروز به نقطه ای رسیدیم که مرکز نوآوری و شکوفایی استان بوشهر را در آستانه فجر چهل و یکم افتتاح و بهره برداری می نماییم.
وی اشاره کرد: امیدواریم این افتتاح برای همه مردم و جوانان استان مبارک باشد و باتوجه به ظرفیت های خوبی که وجود دارد و سرمایه گذاری های خوبی که هم دولت و بخش خصوصی انجام داده است، می تواند زمینه و بستر خوبی باشد تا این مراکز در امتداد اهداف و وظایف و برنامه هایی که برای آن پیش بینی شده، موفق باشند و قدم های خوبی برای توسعه کسب وکارهای فناوران بردارند.

منبع: