در پارک علم و فناوری البرز انجام شد تولید پارچه های نانو پلیمری

ربات کشاورز: فناوران یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز موفق به تولید پارچه های نانو پلیمری شدند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، مهندس مرتضی زارعدار، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در این خصوص اظهار داشت: هم خط تولید کارگاهی و هم خط تولید پارچه های پلیمری را در داخل کشور راه اندازی کرده ایم.
وی اضافه کرد: از مرداد سال ۱۳۹۶ عضو مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری البرز شدیم و علاوه بر دفتر کار، فضایی هم برای تولید در پارک علم و فناوری البرز در اختیار شرکت قرار داده شد و در آنجا خط تولید پارچه های پلیمری را آغاز کردیم که نمونه این پارچه ها، خیمه های عزاداری و یا چادرهای مربوط به کامیون ها و یا پارچه های عایقی استخرها هستند.
زارعدار با اشاره به اینکه دستگاه ها و پارچه ها را پژوهشگران خودمان تولید می کنند، اظهار داشت: خوشبختانه توانسته ایم صرفه جویی خوبی برای کشور داشته باشیم چونکه نمونه چینی این دستگاه ها ۷۰۰ هزار دلار و نمونه اروپایی آن سه برابر این قیمت است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون مستقیماً پنج نفر در این کارگاه مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: با وجود کمک کمیته امداد نیاز به پشتیبانی از نهادهای حامی برای توسعه کارگاه داریم.
طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، این شرکت عضو مرکز رشد و پارک علم و فناوری البرز در زمینه تولید پارچه های نانو پلیمری بعنوان واحد فناور منتخب شرکت های دانش بنیان و فناور پارک ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی امسال شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
پارک علم و فناوری البرز هم اکنون ۱۷۰ شرکت دانش بنیان و فناور را مورد پذیرش و حمایت قرار داده و از آنها در زمینه های مختلف حمایت می کند.

منبع: