رئیس ستفا خبر داد ظرفیت ۱۶۶۰ نفری طرح اشتغال خانگی در تهران

به گزارش ربات کشاورز معاون رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اجرای طرح اشتغال خانگی در ۲۴ استان کشور از اجرای این طرح به ظرفیت یک هزار و ۶۶۰ نفر در استان تهران اطلاع داد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، محمد صادق بیجندی در حاشیه برگزاری چهاردهمین جلسه کارگروه اشتغال استان تهران در تشریح طرح اشتغال خانگی اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال جاری توافق نامه ای بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همینطور جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه ای برای پیاده سازی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار برای ۲۴ استان کشور به امضاء رسید.
وی اضافه کرد: این طرح در ۲۴ استان کشور به ظرفیت ۶۲۰۰ نفر اجرا می گردد که امروز گزارش عملکرد طرح در استان تهران که یکی از استان های پایلوت طرح بود و ظرفیت ۱۶۶۰ نفری داشت در کارگروه اشتغال استان تهران عرضه شد.
معاون رئیس جهاد دانشگاهی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهارکرد: ما در استان تهران ۲۷ مزیت خاص را شناسایی کردیم که این مزیت ها مبتنی بر پیشران ها و برندهای ملی و استانی بوده است که شامل صنایع دستی، سنگ های قیمتی و زینتی و پوشاک بوده که اولویت های کاری در این سه حوزه مدنظر قرار گرفته است.
وی افزود: البته مشاغل نوین هم در نظر گرفته شده مشاغلی همچون ویراستاری، مترجمی و پرورش گل و گیاه در ابعاد کوچک با عنایت به ظرفیت های ملی و استانی.
رئیس سازمان فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی در مورد نحوه همکاری زنان سرپرست خانوار در این طرح اظهار داشت: در استان تهران سه واحد جهاد دانشگاهی یعنی واحدهای علامه طباطبایی، الزهرا(س) و پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی مجریان این طرح هستند. برهمین اساس متقاضیان می توانند مستقیما به این واحدها مراجعه نموده و بعد از بررسی و ارزیابی وارد فرآیندهای طرح شوند.
وی تصریح کرد: از همه زنان سرپرست خانوار دعوت می شود در این طرح مشارکت کنند البته شرایط آنها توسط همکاران ما در واحدهای جهاد دانشگاهی بررسی و توانمندی های آنها ارزیابی می شود و مشاوره و آموزش های لازم به آنها داده خواهد شد. در مرحله بعد هم آنها وارد فرایند تولید و اشتغال پایدار خواهند شد.