آموزش های متقاضیان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان بوشهر شروع شد

به گزارش ربات کشاورز ایسنا/بوشهر دبیر اجرایی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان بوشهر از شناسایی و آغاز آموزش تخصصی و عملی حدود ۵۰ درصد از متقاضیان این طرح اطلاع داد.
محسن پرویز با بیان این خبر به ایسنا عنوان کرد: هم اکنون طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان بوشهر در چهار مرحله شناسایی و ارزیابی متقاضیان، شناسایی پیشران ها، استعداد سنجی و توانمندسازی و نهایتاً اتصال به بازار در حال انجام می باشد که ما در گام نخست مزیت های استانی را طی جلسات و مصاحبه های پی درپی که با دستگاه های اجرایی در رابطه با طرح داشتیم را شناسایی کردیم.
وی افزود: نهایتاً دو مزیت حصیربافی و تولید پوشاک با عنایت به پیشران های موفقی که در این دو رسته داشتیم شناسایی شدند. همان گونه که مستحضرید اصلی ترین وجه تمایز این طرح با سایر طرح های مشابه بحث اتصال به بازار است که انشاالله این مهم به کمک پیشران های شناسایی شده اتفاق خواهد افتاد. هم اکنون از سهمیه ۱۳۵ نفر که برای استان بوشهر پیشبینی شده از ۲۴۰ نفر فهرست ارسالی حدود ۷۱ نفر اعلام آمادگی کرده اند که واجد شرایط در طرح بودند که ۵۱ نفر از این تعداد، آموزش آنها در سه شهرستان بوشهر، تنگستان و دشتستان که در حال آموزش های عملی و تخصصی توسط پیشران های طرح می باشند آغاز گردیده است.
مدیر برنامه ریزی طرح مشاغل خانگی در بوشهر اظهار نمود: تابحال دشوارترین بخش طرح شناسایی متقاضیان بوده که بایستی تمام شرایط نظام نامه اجرای طرح را داشته باشند. پنج پیشران برای اجرای طرح در استان بوشهر شناسایی شده است که از این تعداد سه تفاهم نامه بین پیشرانان طرح در رسته های حصیربافی و تولید پوشاک و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان شعبه بوشهر هم انعقاد گردیده است.
پرویز تصریح کرد: به طورکلی جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه ای در کشور با عنایت به موفقیت هایی که پارسال در ۹ استان به صورت پایلوت به دست آورده کاملاً شناخته شده است و ما هم تمام تلاشمان را می نماییم که بتوانیم در استان به وضعیت اشتغال این افراد کمک نماییم. طبق پایش اولیه متقاضیان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ۴۴% از شهرستان دشتستان، ۳۲% تنگستان و دشتی و ۲۴% از شهرستان بوشهر بوده است.
وی بیان نمود: به صورت خلاصه از مهم ترین اقدامات صورت گرفته تابحال می توان به تشکیل بیشتر از ۱۵ جلسه و شورای علمی طرح در استان با کارفرما، ناظر و پیشرانان طرح، انعقاد ۳ تفاهم نامه با پیشرانان طرح، حضور در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی استان بوشهر، دریافت ۲۴۰ نفر فهرست متقاضیان تاکنون، تماس تلفنی با متقاضیان و دعوت از آنها جهت حضور در طرح، آمادگی ۷۱ نفر واجدالشرایط برای حضور در طرح، برگزاری ۹ کارگاه عمومی- توجیهی برای متقاضیان و ثبت نام آنها، آغاز مرحله ارزیابی و غربالگری اولیه متقاضیان، ساماندهی، آموزش و مشاوره، اجرای کارگاه های تخصصی و عملی، برگزاری جلسه جهت مشاوره گروهی، رایزنی و جلسات با پیشران ها، ارزیابی و نهایی کردن ۷۱ نفر از متقاضیان از ۱۳۵ نفر سهمیه استان و اتصال ۵۱ متقاضی به پیشرانان طرح جهت آموزش های تخصصی و عملی اشاره نمود.
دبیر اجرایی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان بوشهر خاطرنشان کرد: همینطور لازم می دانم در انتها از مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری سرکار خانم آذر شب و مدیرکل محترم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جناب آقای پناه و همکارانشان به خاطر همراهی صمیمانه با جهاد دانشگاهی بوشهر جهت عملیاتی کردن طرح تشکر کنم.