برگزاری اولین کارگاه ارزیابی تاثیرات اجتماعی

به گزارش ربات کشاورز مرکز ارزیابی تاثیرات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در فعالیتی مشترک، اولین کارگاه ارزیابی تاثیرات اجتماعی را در شهر کرج برگزار کردند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در جهت ترویج مفهوم ارزیابی تاثیرات اجتماعی و تلاش در جهت کاربردی کردن این دست از مطالعات و ایفای نقش در سیاست­گذاری­ ها و برنامه ­ریزی­ های مدیریت شهری و همینطور افزایش آشنایی کارشناسان و مدیران شهری، در فعالیتی مشترک بین مرکز ارزیابی تاثیرات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، اولین کارگاه ارزیابی تاثیرات اجتماعی در این شهر در محل سالن جلسات ساختمان مرکزی شهرداری کرج برگزار گردید.
در این کارگاه دو روزه دکتر صلاح الدین قادری، دکتر غلامرضا اسکندریان، دکتر نوید سعیدی رضوانی و دکتر هادی برغمدی مطالبی را در حوزه ارزیابی تاثیرات برای حاضران بیان و در فعالیتی کارگاهی تلاش شد بعضی از روش ­های مورد استفاده در این عرصه مطالعاتی با همکاری حاضران اجرا و از خلال آن آشنایی حاضران با این حوزه بیشتر شود.
بنا بر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، در این کارگاه دو روزه مواردی همچون معرفی مطالعات ارزیابی تأثیر، معرفی رویکرد تحلیل پایداری در هدایت مطالعات ارزیابی تأثیر، آموزش نحوه اجرای مطالعات ارزیابی تاثیرات اجتماعی، معرفی منابع داده­ ای، مطالعاتی و…. جهت کاربرد در اجرای مطالعات ارزیابی تاثیرات اجتماعی و همینطور مرور نمونه ­هایی از ارزیابی تاثیرات انجام شده انجام شد.
با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری کرج مقرر شد این کارگاه نوبتی دیگر هم برای کارکنان و مدیران شهرداری تکرار و بعد از آن تلاش شود تا پژوهشگران استان البرز بعنوان جامعه مخاطب تحت آموزش قرار گرفته تا از این طریق از ظرفیت فارغ التحصیلان و متخصصان استان برای اجرای این مطالعات بهره گرفته شود.