در گزارش ربات کشاورز اعلام شد: تامین مواد ضدعفونی کننده در مقیاس بالا توسط یک شرکت دانش بنیان

ربات کشاورز: یک شرکت دانش بنیان یکی از تامین کننده های مواد ضد عفونی کننده شده که در مقیاس بالا می تواند نیاز های سازمان ها، وزارتخانه ها، اماکن عمومی مانند مترو و شرکتهای اتوبوسرانی را برطرف کند.

دکتر سعید سامانی دکتری مهندسی محیط زیست و مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده محلول ضد عفونی کننده در پارک علم و فناوری شیخ بهایی؛ شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: ما شرکتی هستیم که در حوزه بهداشت آب فعالیت می نماییم و توانسته ایم محلولی را به تولید برسانیم که در تصفیه خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
سامانی با اشاره به اینکه طی سابقه این شرکت از محلولی که بر پایه روش الکترولیز نمک طعام تولید کردیم در صدها تصفیه خانه استفاده شده است، بیان کرد: این روش با استفاده از الکترولیز نمک طعام بوده است.
وی در پاسخ به اینکه آیا باتوجه به شرایط کنونی؛ شیوع ویروس کرونا و نیاز به مواد و محلول های ضد عفونی کننده امکان تامین نیاز کشور را دارید اظهار داشت: محلولی که تولید می نماییم محلول ضد عفونی کننده بوده که پایه آن ضد عفونی کننده نمک برای تصفیه است؛ از این مواد برای ضد عفونی شرایط کاری و سطوح بدن استفاده می شود.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده محلول ضد عفونی کننده در پارک علم و فناوری شیخ بهایی؛ شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت تولید هر خط تولید ما در این شرکت برابر با ۴۰۰هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده است، اضافه کرد: ما اعلام آمادگی کردیم که می توانیم در این شرایط محلول ضد عفونی کننده مورد نیاز سازمان ها را تامین نماییم.
وی افزود: در این راستا، جلساتی با وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و سازمان پدافند غیر عامل داشتیم که این محلول را در دسترس عموم مردم و سازمانها قرار دهیم.
به گفته سامانی، این توان تولید در شرکت وجود دارد و الان در حال آماده سازی شرایط برای تولید و در اختیار قرار دادن محلول ها به سازمان ها هستیم.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده محلول ضد عفونی کننده اشاره کرد: فضای عمومی مصارف بالایی دارند و بنا بر این باید به صورت عمده تهیه شوند که این هزینه بر است؛ بنا بر این از جانب وزارت بهداشت معرفی شدیم که این نیاز را برطرف نماییم و در حال تامین آن هستیم.
وی اضافه کرد: در واقع حالا یکی از تامین کننده های مواد ضد عفونی کننده ما هستیم.
سامانی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید وجود دارد ولی محصولاتی برای بسته بندی در بازار وجود ندارد، اظهار داشت: هم اکنون در حال رایزنی هستیم که این بسته بندی ها را از بازار داخل خریداری نماییم و در نهایت محصولات ضد عفونی کننده را به دست مردم برسانیم.
به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در واقع حالا مسئله بسته بندی محلول به صورت عمده وجود دارد و ظروف های بسته بندی در بازار کم شده و در صدد هستیم شرایط را ایجاد نماییم که این مشکل حل شود.
تامین مواد ضد عفونی کننده در مقیاس بالا
وی با اشاره به اینکه قبل از اینها این محلول ها در مقیاس صنعتی در این شرکت به تولید می رسیده اظهار داشت: بدین جهت توانایی تولید در مقیاس بالا را نیز داریم.
استفاده از این محلول های ضد عفونی در وسایل حمل و نقل عمومی
سامانی با اشاره به استفاده از این محلول ضدعفونی کننده طی یک هفته اخیر اظهار داشت: این محلولی که به تولید رسانده ایم در وسایل حمل و نقل عمومی، اتوبوس ها، متروها، ایستگاههای مترو و اتوبوس، فرودگاهها استفاده شده است.
وی اضافه کرد: چند روز گذشته ۱۵ هزار لیتر را به قم جهت استفاده از حمل و نقل عمومی اهدا کردیم. همین طور برای ضد عفونی کردن فرودگاه مهرآباد نیز از این محصول استفاده شده است.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده محلول ضد عفونی کننده در پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان افزود: با شهرداری تهران و اصفهان هماهنگی های لازم در امتداد استفاده از این محصول برای ضدعفونی کردن شده است.
وی عنوان کرد: همین طور توانستیم فرودگاه مهرآباد و مجموعه های عمومی را خوب پوشش دهیم. برای این فرودگاه ۱۰ هزار لیتر محلول غلیظ را تامین کردیم.
وی اظهار داشت: سازمان ثبت احوال، پلیس راهنمایی رانندگی، وزارت خانه ها همچون وزارت ورزش، وزارت کشور، هواپیمایی های مختلف این محصول را سفارش داده اند و ما در حال تامین آنها هستیم.
نیاز به واردات نیست
وی با اشاره به اینکه پایه این محلول ضد عفونی کننده نمک طعام است، افزود: این محلول بر پایه الکترولیز نمک طعام است که نیاز به واردات ماده اولیه آن نداریم.
به گفته وی، برای تامین نیاز محلول ضد عفونی کننده نیاز به تجهیزاتی نداریم برای اینکه ما شرکت دانش بنیان هستیم و تمام دستگاههای داخل خط تولید را خودمان طراحی نموده ایم.
سامانی با اشاره به اینکه این محصول تایید شده است، تصریح کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در کل حمایت خوبی کردند و از سه چهار روز گذشته در حال تامین هستیم که بتوانیم محلول های ضد عفونی کننده را در اختیار سازمان ها و مردم قرار دهیم.
ماندگاری ویروس روی سطوح
وی اظهار داشت: این ویروس روی لباس ۱۲ ساعت و روی فلز ۴ ساعت باقی می ماند؛ بدین ترتیب میزان ضد عفونی سطوح با یکدیگر متفاوت می باشد.

منبع: