با الهام از خفاش! حبابی که از مبتلاشدن به ویروس کرونا جلوگیری می کند

ربات کشاورز: شرکت چینی یک حباب شخصی طراحی نموده که دارای چراغ هایی با نور مافوق بنفش است که هوای اطراف فرد را ایزوله می کند. این حباب در مقابل مبتلاشدن به ویروس کرونا از فرد محافظت می کند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از دیلی میل، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان سبب شده نوآوری های مختلفی برای مقابله با آن طراحی شود. در همین راستا شرکت چینی Dayong Sun یک حباب شخصی طراحی نموده که چارچوبی از جنس فیبر دارد و مانند بال های خفاش است. این حباب را می توان مانند کوله پشتی بهره برد تا از مبتلاشدن به ویروس کرونا در امان ماند.
این حباب در کل از جنس ترموپلاستیک و مجهز به چراغ های مافوق بنفش است که داغ می شوند و دمای آنها به حدی بالا می رود که هرگونه پاتوژنی در هوا را از بین می برد و در نتیجه یک محیط بسته استرلیزه برای کاربر خود به وجود می آورد. البته سازمان جهانی بهداشت اعلام نموده لامپ های نور مافوق بنفش نباید در مجاورت پوست استفاده شوند برای اینکه روی آن حساسیت ایجاد می کنند. بگفته شرکت طراحی این حباب مانند شیشه جلویی خودرو از فرد محافظت می کند. همین طور سیم هایی داغ در شیشه تعبیه شده که در زمستان برف و یخ را آب می کند. این شرکت با الهام از بتمن و البته خفاش این حباب را طراحی نموده است.

منبع: