رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی خبر داد توان تولید روزانه پنج تا ۱۰ تن مواد ضدعفونی کننده

به گزارش ربات کشاورز رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: در ایام اخیر، روزانه یک تن مواد ضدعفونی کننده در پژوهشکده توسعه صنایع شمیایی جهاد دانشگاهی تولید می شد، ولی باتوجه به این که الکلی که در اختیار داشتیم به اتمام رسید، مشغول رایزنی با سازمان های مختلف هستیم تا بتوانیم برای تولید این مواد الکل به دست آوریم.
مسعود کمبرانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی باتوجه به شرایط کشور به تولید محلول های و ژل های ضدعفونی کننده اقدام نموده است، اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور باتوجه به سیاستی که جهاد دانشگاهی در خصوص رفع مشکلات کشور دارد، تصمیم گرفته شد که قسمتی از نیاز مردم و یا حداقل نیاز خانواده جهاد دانشگاهی به مواد ضدعفونی کننده بوسیله پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی برطرف شود.
وی ادامه داد: در همین راستا، پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی با تغییر خط تولید خود به تولید مواد ضدعفونی کننده اقدام نمود. در این پژوهشکده، محلول های ضدعفونی کننده برای دست و سطوح و ژل ضدعفونی کننده، با الکل موجود و به مقدار محدود تولید شد و در اختیار پرسنل جهاد دانشگاهی قرار گرفت. برخی از شرکت ها هم برای پرسنل خود از این محصولات خریداری کردند.
رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی با اشاره به نیاز فعلی کشور به مواد ضدعفونی کننده اظهار داشت: اگر مواد اولیه در اختیار جهاد دانشگاهی قرار بگیرد، می توانیم روزانه پنج الی ۱۰ تن از این مواد را تولید نماییم و در اختیار سازمان ها و مردم قرار دهیم. در ایام اخیر، روزانه یک تن از این مواد ضدعفونی کننده در پژوهشکده توسعه صنایع شمیایی جهاد دانشگاهی تولید می شد، ولی باتوجه به این که الکلی که در اختیار داشتیم به اتمام رسید مشغول رایزنی با سازمان های مختلف هستیم تا بتوانیم برای تولید این مواد الکل به دست آوریم.
کمبرانی افزود: حالا خیلی از شرکت ها به تولید این مواد اقدام نموده اند و فکر میکنم در چند روز آینده بازار به تعادل می رسد و نیاز برطرف شود اما متاسفانه برخی با سوءاستفاده از این شرایط مبادرت به فروش محصولات بی کیفیت با قیمت های غیرمنطقی می کنند. در این شرایط فعلی به این شرکت ها سفارش می کنم، اگر دردی از دردهای مردم کم نمی کنند به مشکلات مردم اضافه نکنند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره کیفیت محصولات تولید شده اظهار داشت: بررسی های مرکز آنالیز بهداشت پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی که دارای مجوز از سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو است، کیفیت این محصولات را تایید کرده است.

منبع: