رئیس پارک فناوری اردبیل: ماسک حرارتی گرم کننده ریه برای مقابله با کرونا تولید شد

به گزارش ربات کشاورز رئیس پارک فناوری اردبیل از تولید ماسک حرارتی گرم کننده ریه اطلاع داد و اظهار داشت: این ماسک در جهت مقابله با شیوع کرونا تولید شده و به زودی مراحل آزمایشی خویش را شروع می کند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از وزارت علوم، دکتر ابراهیم پور با اشاره به تولید ماسک حرارتی گرم کننده ریه توسط فناوران پارک علم و فناوری اردبیل اظهار داشت: با عنایت به این که دمای ریه ۳۳ درجه و پایین تر از دمای بدن (۳۷ درجه) است بهترین قسمت بدن برای قرار گرفتن و تکثیر ویروس کرونا ریه است. این دستگاه دمای ریه را تا ۳۷ درجه بالا برده و محیط ریه را برای ویروس ناامن کرده و از تکثیر آن جلوگیری می کند.
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خاطرنشان کرد: این دستگاه برای آزمایش اولیه در اختیار بیمارستان امام خمینی (ره) بخش کرونا قرار گرفت و بزودی مراحل آزمایش خویش را شروع می کند.
ابراهیم پور ابراز امیدواری کرد: با موفقیت این سیستم بزودی تولید انبوه آن شروع و نقطه عطفی در تحول تجهیزاتی برای مقابله با کرونا باشد.
گفتنی است این دستگاه توسط رضا وحیدنیا و دامون نوری از فناوران پارک علم و فناوری اردبیل طراحی و ساخته شده است.
همچنین فناوران این پارک موفق به طراحی و ساخت سیستم ضدعفونی کننده دستگاه ATM بانک ها شدند؛ این سیستم توسط زهرا فتحی اصل طراحی و ساخته شده است.