در تازه ترین اقدام؛ سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری بیل گیتس برای تولید واکسن کووید ۱۹

به گزارش ربات کشاورز بیل گیتس می خواهد میلیاردها دلار برای تولید ۷ واکسن احتمالی کووید ۱۹ سرمایه گذاری کند که احیانا ۲ مورد از آنها برای تولید انبوه انتخاب می شوند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از دیجیتال ترندز، بنیاد بیل گیتس تصمیم دارد میلیاردها دلار برای تولید ۷ واکسن احتمالی ویروس کرونا در کارخانه ها سرمایه گذاری کند. این بنیاد کاملا آگاه است که احتمال دارد تمام سرمایه گذاری هدر شود و هیچ کدام از واکسن ها کارآمد نباشند.
بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت و رئیس این بنیاد در یک برنامه تلویزیونی درباره بهترین روش برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ صحبت کرد. وی در این برنامه اعلام نمود در بهترین حالت ۲ مورد از ۷ واکسن احتمالی برای تولید انبوه انتخاب می شوند.
گیتس اظهار داشت: ما برای تولید ۷ واکسن در کارخانه سرمایه فراهم می نماییم تا با پرسیدن این سوال که «کدام واکسن کارآمد است؟» فرصت را از دست ندهیم. بدین سان می توانیم چندماه تولید واکسن را زودتر آغاز نماییم.
به گفته گیتس، بنیاد او می تواند بسیار سریع تر از سازمان های بهداشت عمومی عمل کند و چاره ای برای بحران فعلی بیابد، چونکه این سازمان ها امکان دارد گرفتار فرآیندهای بوروکراتیک شوند.
همچنین او اعتقاد دارد صرف میلیاردها دلار برای ساخت کارخانه هایی که به تولید واکسن احتمالی ویروس کرونا کمک می کنند معقولانه است چونکه در غیر این صورت هزاران میلیارد دلار خسارت اقتصادی وارد می شود.
بیل گیتس و همسرش در اوایل ماه فوریه ۱۰۰ میلیون دلار برای توسعه یک واکسن سرمایه گذاری کردند.