در قالب طرح هشت بهشت اولین دوره مجموعه مسابقات کتابخوانی دانشجویان دانشگاه های تهران و البرز

به گزارش ربات کشاورز معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران از برگزاری اولین دوره مجموعه مسابقات کتابخوانی دانشجویان در چارچوب طرح «هشت بهشت» برای دانشگاه های تهران و البرز آگاهی داد و اظهار داشت: این طرح با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین دانشجویان انجام می شود.
دکتر جمال رحیمیان در گفت و گو با ایسنا با بیان این که این مسابقات در اولین دوره برای دانشجویان دانشگاه های منطقه یک (تهران و البرز) برگزار می شود، در ادامه اظهار نمود: در چارچوب این طرح هر ماه یک کتاب و یک مسابقه برگزار و هر مسابقه ۲۴ برگزیده خواهد داشت.
وی افزود: بعد از برگزاری ۸ مسابقه طی یکسال، جایزه ویژه هشت بهشت به ۸ برگزیده ای تعلق می گیرد که طی این مدت (۸ دوره مسابقه) بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند.
معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران اشاره کرد: ثبت نام و آزمون به صورت آنلاین برگزار می گردد و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به آدرس bookrc.ir مراجعه کنند.
رحیمیان زمینه سازی برای بسط فرهنگ کتابخوانی در بین دانشجویان کشور را از اهداف این طرح دانست و اظهار داشت: تشویق و ترغیب دانشجویان به مطالعه آثار فاخر انتشار یافته در داخل یا خارج کشور، بهره وری مناسب از اوقات فراغت دانشجویان کشور و زمینه سازی جهت تربیت نسل جدید آینده ساز کشور با ارتقاء شاخص کتابخوانی از دیگر اهداف این طرح است.
وی با بیان این که این طرح در سال نخست در دانشگاه های تهران و البرز و در دومین سال به صورت سراسری در کل کشور برگزار می شود، در ادامه اشاره کرد: برگزار کننده طرح هشت بهشت؛ معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با مشارکت و همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران است.
بگفته رحیمیان در دوره دوم سراسری، از همکاری و حمایت نهادها و سازمان ها استقبال می شود.
بر طبق این گزارش، کتاب علی از زبان علی برای اولین مرحله مسابقه در اردیبهشت ماه، جوان و انتخاب بزرگ جهت مطالعه دانشجویان در خرداد ماه، بینوایان برای فصل تابستان دانشجویان، خط مقدم برای مهر ماه، نفحات نفت آبان ماه، پیرمرد و دریا جهت مطالعه و برگزاری مسابقه در آذرماه، آن مرد با باران می آید برای بهمن ماه و عشق هشتم برای اسفندماه دانشجویان در نظر گرفته شده است.

منبع: