در پیام دکتر طیبی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی بیان شد ضرورت مدیریت نوین بر ارتباطات، پایبندی به اخلاق حرفه ای و کوشش برای آرامش افکار عمومی

ربات کشاورز: دکتر حمیدرضا طیبی در پیامی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، ضمن گرامی داشت و تبریک این روز به مدیران و فعالان روابط عمومی در واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی، اصرار کرد که این گروه باید مدیریت نوین بر ارتباطات، پایبندی به اخلاق حرفه ای و اعتماد و تلاش برای آرامش افکار عمومی را سر لوحه کار خود قرار دهند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، متن پیام به شرح زیر است:
« بسم الله الرحمن الرحیم
روز ارتباطات و روابط عمومی را به گروه بزرگی از همکاران عزیزم تبریک می گویم؛ چه مدیران و فعالان روابط عمومی در واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی و ستاد این نهاد، چه همکاران شاغل در خبرگزاری ها، رسانه های دیجیتال و مکتوب وابسته به جهاددانشگاهی که همگی اعضای پیکره ی ارتباطی جهاددانشگاهی را می سازند. همین طور جا دارد این روز را به دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های مرتبط در مراکز آموزش عالی این نهاد تبریک بگویم.
علاقه مندم به رسم چند سال اخیر و به بهانه فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه، نکاتی را مورد تاکید قرار داده و تحلیلی هرچند مختصر از شرایط کنونی در عرصه ارتباطی جهاددانشگاهی به همکاران تلاشگرم ارائه نمایم.
اگر تعادل در جامعه را بعنوان یک دستاورد مهم ارتباطی و زمینه ساز و سرعت بخش تحقق اهداف پیشرفت کشور نظیر جهش در تولید یا ایجاد همدلی و عبور کم هزینه از بحران ها بدانیم، باید برای آن برنامه ریزی و تلاش مضاعف نماییم.
جهاددانشگاهی در سال ۱۳۹۹، چهل سالگی خودرا تجربه می کند و این مهم بدین معناست که همه کارهای آن، همچون اقدامات مربوط به مدیریت ارتباطات می توانند پا را فراتر از معرفی و اثبات توانمندی های متنوع این نهاد گذاشته و نقش خودرا در به تعادل رساندن جامعه به خوبی ایفا کنند.
توازن و تناسب عوامل گوناگون ایجابی و سلبی در جامعه که آنرا با نام جامعه متعادل می شناسیم با جاافتادن مفاهیم و تحقق عواملی به وجود خواهد آمد.
خردورزی و عقلانیت، مسئولیت اجتماعی و همگانی، سواد رسانه ای، شکیبایی و مقاومت، اخلاقیات نظیر امانت داری و همین طور قوانین متناسب و بازدارنده همچون عوامل مؤثر در به تعادل رسیدن جامعه است.
معتقدم جهاددانشگاهی با اندوخته دانش و تجربه خود می تواند طیف وسیعی از اقدامات را برای کمک به تعادل بخشیدن جامعه و تحقق جامعه متعادل اجرا نماید؛ از ساده سازی محتواهای پیچیده علمی و ارائه به افکار عمومی گرفته تا جریان سازی رسانه ای پیرامون ملزومات جهش تولید، از طراحی قالب های جدید و مخاطب پسند در ارتباطات فضای دیجیتال تا حرکت به سمت روابط عمومی هوشمند، از معرفی الگوهای امیدآفرین پیشرفت تا مشارکت دادن جوانان در پروژه ها و کمپین های بزرگ مسئولیت اجتماعی، تنها نمونه هایی از اقدامات یاد شده است.
بدون شک، همه همکاران فعال در حوزه روابط عمومی و ارتباطات با امعان نظر، می توانند به خوبی سهم و نقش خودرا در موضوع تعادل اجتماعی چه در محدوده اجتماع سازمانی و چه در جامعه با ابعاد گسترده تر تعیین و پیشنهادهای نوآورانه خودرا طرح و اجرا کنند.
در پایان، از کوشش های صورت گرفته توسط همکارانم قدردانی می کنم و امیدوارم سال ۱۳۹۹ برای این عزیزان، توام با موفقیت باشد و مدیریت نوین بر ارتباطات، پایبندی به اخلاق حرفه ای و اعتماد وهمچنین تلاش برای آرامش افکار عمومی را سر لوحه کار خود قرار دهند.»

منبع: