آصفری عنوان کرد: ضرورت حمایت دولت و مجلس از خدمات درمان ناباروری

به گزارش ربات کشاورز مرکزی منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت و مجلس و مجموعه هایی که از درآمدهای خوبی برخوردار می باشند، مجموعه های خدمات رسان در حوزه درمان ناباروری همچون جهاد دانشگاهی را در جهت عرضه خدمات درمانی به قشر محروم یاری کنند.
محمدحسن آصفری در جریان بازدید از مجموعه جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایسنا، عملکرد این خبرگزاری را در پیگیری مطالبات مردمی بسیار موثر عنوان نمود و اضافه کرد: ایسنا توانسته است به خوبی صدای مردم را به گوش مسؤلان برساند و فارغ از جهت گیری جناحی ارتباط خوبی با نخبگان و فرهیختگان کشور برقرار کرده و پیگیر مشکلات مردم باشد و این مهم از موفقیت های ایسناست.
وی همینطور با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی، فعالیتهای این نهاد را فرصت و پتانسیل خوبی در برای کشور عنوان نمود و اظهار داشت: دولت و مجلس باید از این مجموعه که حدودا غیرانتفاعی فعالیت می کند حمایت کنند.
آصفری با اشاره به اینکه عرضه خدمات درمان ناباروری به این قشر اقدامی بسیار ارزشمند است که می تواند گامی در جهت رفع مشکل کاهش جمعیت باشد، اضافه کرد: متاسفانه هزینه های بالای درمان ناباروری قشر محروم جامعه را از دریافت اینگونه خدمات محروم می کند بنابراین دولت و مجلس باید اعتبارات ویژه ای را از محل درآمدهای دولتی یا اعتباراتی که مجلس در اختیار دولت می گذارد برای کمک به این قشر در نظر بگیرند تا خانواده های محرومی که با مشکل ناباروری مواجهند بتوانند هزینه سنگین درمان را پرداخت کنند.
وی اظهار نمود: مجموعه هایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس رضوی، آستان حضرت معصومه(س)، بنیاد مستضعغان، بنیاد برکت، اوقاف و مجموعه هایی که از درآمد های خوبی برخوردار می باشند می توانند اعتباراتی را برای کمک به قشر محروم جهت درمان ناباروری در اختیار مجموعه هایی همچون جهاد دانشگاهی قرار دهند.
وی ابراز امیدواری کرد که مجلس و دولت گام های خوبی را در این حوزه بردارند.
آصفری همینطور با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، اقدامات متولیان حوزه بهداشت و درمان و کادر درمانی استان و کشور در جهت مبارزه با این ویروس منحوس و درمان مبتلایان به این بیماری را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: کادر پرستاری، خدماتی و پزشکی که برای درمان و تشخیص این بیماری تلاش کردند کارنامه درخشانی را در سنگر سلامت از خود بر جای گذاشتند.