در گزارش ربات کشاورز اعلام شد درخواست ۱۰ کشور برای خرید ماسک های نانوی ایرانی

به گزارش ربات کشاورز مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده ماسک های نانویی اظهار داشت: ما از الان هم امکان صادرات ماسک های نانو را به کشورها داریم کمااینکه بعضی از این کشورها از ما درخواست داشته اند.

رضا فریدی مجیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: اخیرا وزارت بهداشت اعلام نموده که امکان صادرات ماسک های نانو به کشورهای متقاضی وجود دارد بدین جهت در صدد هستیم که نیاز برخی کشورها را برطرف نماییم.
به گفته وی، کشورهای رمانی، بلژیک، هلند، آلمان، انگلیس، کانادا، مالزی، چین، روسیه، ترکیه و …از جمله کشورهایی هستند که از شرکت ما درخواست داشته اند تا ماسک های n۹۵ نانو را برای کادر بیمارستانی همان کشور، بفرستیم.
به گفته وی، تابحال ۸۰۰ هزار ماسک طبی از شروع شیوع ویروس کرونا تولید کردیم و قرار بود یک میلیون ماسک را طبق درخواست وزارت بهداشت ارائه نماییم که مابقی تا یکی دو هفته آینده تکمیل می شود.
وی با تاکید بر اینکه مقرر است که از این ماسک ها برای پیک های بعدی بیماری کرونا ذخیره راهبردی داشته باشیم، اشاره کرد: امکان صادرات از همین الان وجود دارد به شرط آنکه مجوزهای صادراتی را ستاندن نماییم.
فریدی مجیدی با اشاره به میزان تقاضای این شرکت ها اظهار داشت: از ۳۰۰ هزار ماسک تا یک میلیون ماسک از شرکت ما درخواست شده است.
مدیر این شرکت دانش بنیان تولید کننده ماسک های نانو با اشاره به ظرفیت تولید این ماسک ها در این شرکت، اظهار داشت: ما توانایی تولید ۳۰-۴۰ هزار ماسک نانو در این شرکت را داریم.

منبع: