سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار می کند دوره های آموزشی ساخت و ترمیم عینک

به گزارش ربات کشاورز مرکز مهارت های پیشرفته سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با راه اندازی و تجهیز کارگاه های تخصصی ساخت عینک (دور تراشی عدسی) و تعمیرات فریم عینک، دوره های آموزشی ساخت و تعمیر عینک برگزار می نماید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در این کارگاه، فراگیران با یادگیری اصول و مبانی کار، نحوه کار با لنزومتر و تراش انواع عدسی با متریال و اشکال را به صورت عملی یاد می گیرند.
در کارگاه تعمیر فریم عینک، آموزش ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته، شامل رفع و اصلاح کلیه صدمه های عینک، جوشکاری و تعمیر فریم معیوب در بیشتر از ۱۰۰ ساعت عرضه می شود.
کارگاه تخصصی ساخت عینک، با تمرکز بر کاربردی و مهارتی بودن آموزش ها، با ظرفیت حداکثر ۱۵ نفر فراگیر طی ۵۲ ساعت برگزار می گردد و ارزیابی فراگیران برپایه چندین نمونه کار عملی صورت خواهد گرفت.
مهندس، سید محسن جناب، مدیر مرکز آموزش مهارت های پیشرفته با اشاره به اینکه پیش از این، آموزش تعمیرات فریم عینک به صورت خصوصی بوده، اظهار داشت: برای نخستین بار این آموزش ها به صورت رسمی و آکادمیک از جانب این مرکز بعنوان تنها برگزارکننده ی دوره های تخصصی صنعت عینک برگزار می گردد.
وی با اشاره به سابقه ی فعالیتهای سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف در زمینه ی اپتیک و آزمایشگاه عینک اظهار داشت: این سازمان از بدو تأسیس با راه اندازی مرکز خدمات تخصصی و آزمایشگاه اپتیک، فعالیت خویش را در این عرصه شروع کرد و در طول نزدیک به چهار دهه فعالیت، در حوزه طراحی، ساخت و تولید عناصر اپتیکی دقیق فعالیت داشته و بخش بزرگی از نیازهای تخصصی صنایع مختلف کشور را پاسخگو بوده است.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه آزمایشگاه اپتیک جهاد دانشگاهی صنعتی شریف بعنوان آزمایشگاه همکار سازمان استاندارد فعالیت دارد، اضافه کرد: این همکاری ها در زمینه ی آزمون انواع عینک های محافظ فردی چشم، عدسی، قطعات اپتیکی و کالیبراسیون لنزومتر است.
مرکز آموزش های مهارت های پیشرفته صنعتی شریف، با تاکید بر توان تخصصی آزمایشگاه اپتیک و اعضای هیات علمی، از سال ۹۱ دوره های تخصصی صنعت عینک برگزار می نماید و تا کنون بیشتر از ۱۵۰ دوره در تهران و هفت استان دیگر با همکاری اتحادیه های صنفی استانی، برگزار کرده است.
علاقه مندان برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر از دوره های آموزشی ساخت و تعمیر عینک می توانند با شماره ۶۶۰۷۵۰۷۶ تماس گرفته و یا به آدرسwww.jdsl.ir (http: //%D8%A2%D8%AF%D8%B1%D8%B3www.jdsl.ir) (گروه آموزشی اپتیک بینایی) رجوع کنند.