پرواز آزمایشی بوئینگ ۷۳۷ مکس جت جهت بررسی ایمنی

ربات کشاورز: هواپیمای پردردسر بوئینگ ۷۳۷ مکس جت پس از رفع نقص برای انجام یک پرواز آزمایشی آماده می شود تا پس از مدتی طولانی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از دیجیتال ترندز، پس از دو مورد سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس جت که ناشی از نقص نرم افزاری آن بود، این هواپیما در ماه مارس سال ۲۰۱۹ بطور کامل در سراسر جهان زمین گیر شد. در جریان این دو سانحه هوایی ۳۴۶ نفر کشته شدند. سوانح مذکور در کشورهای اندونزی و اتیوپی رخ دادند.
اداره هوانوردی فدرال آمریکا پس از بررسی تغییرات انجام شده در بوئینگ ۷۳۷ مکس جت مجوز پرواز آزمایشی آنرا صادر کرده و این پرواز مقرر است امروز دوشنبه ۲۹ ژوئن صورت گیرد. بخش اعظم تغییرات بر روی بوئینگ ۷۳۷ مکس جت در سیستم های کنترلی و حالت پرواز خودکار آن روی داده است.
پروازهای آزمایشی این هواپیما چند روزی طول خواهد کشید و برای ارزیابی مؤثر بودن تغییرات مانورهای هوایی و کنترل رویه های اضطراری نیز صورت می پذیرد.
این پروازها در نزدیکی کارخانه اصلی بوئینگ در سیاتل واشنگتن انجام می شود. برای کسب اطمینان از دقت آزمایش های مذکور تجهیزات کامپیوتری ویژه ای بر روی سیستم کنترل پرواز نصب شده است. در صورت موفق بودن پروازهای آزمایشی، چند آزمایش دیگر ظرف ماه های آینده انجام می شود تا مجوز نهایی پرواز این هواپیما صادر شود.
در مجموع ۵۰۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس جت در اختیار خطوط هوایی مختلف جهان است و بوئینگ پیش از وقوع سوانح مورد اشاره ۴۰۰ سفارش برای تولید این هواپیما دریافت کرده بود.