جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران دنبال می کند طرحی برای جمع آوری ژن های معیوب خانواده های دارای فرزند معلول

اولین نشست هم اندیشی کانون های سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در سال ۹۹، به صورت مجازی اجرا شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، نخستین نشست هم اندیشی کانون های سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در سال ۹۹، به صورت مجازی و با حضور دکتر مسعود حبیبی- رئیس این واحد-، حسین یاری-معاون فرهنگی واحد-، زهرا ولیزاده، مدیر سازمان دانشجویان و دبیران کانون‎های مطالعات سلامت، ادبی هنری سها، خیریه روزهای مهربانی، مطالعات اجتماعی، گردشگری، کارآفرینی و بیان انجام شد.
رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران با استقبال از فعالیت دانشجویان در زمینه گسترش کارهای فرهنگی جهاددانشگاهی، به برنامه های در دست اجرای جهاددانشگاهی اشاره و اظهار نمود: طرح بزرگ ژنتیک همچون طرح های بزرگ و مهم جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران است که بتازگی در ارتباط با این طرح تفاهم نامه ای به استانها ابلاغ گردید تا جهاددانشگاهی بتواند در سراسر کشور ژن های معیوب در خانواده هایی که در خانه دو معلول یا بیشتر دارند شناسایی کند و برای پیشگیری مشاوره های لازم را بدهد تا این لطمه در جامعه کم تر شود.
دکتر حبیبی با بیان این که به دنبال تاسیس یک تعاونی با حضور کارکنان و اعضای هیات علمی هستیم، اضافه کرد: جهاددانشگاهی یک قسمت از سهام این تعاونی را خواهد داشت. این تعاونی خواهد توانست شرکت های مختلفی را شکل دهد و بستر حضور پژوهشگران، اعضا و دانشجویان را در حوزه های توانمندی آنان ایجاد کند.
رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران جلسه مجازی خود با دانشجویان را یکی از بهترین جلسات یک ماه گذشته خود خواند و اظهار داشت: با وجود آن که جهاددانشگاهی تولید علم می کند کارهای فرهنگی جهاددانشگاهی فرصتی است برای این که هم ما بتوانیم با جریان پویا و سیال دانشجویی آشنا شویم و هم دانشجویان با جهاددانشگاهی آشنا گردند و این فرصت برای حضور دانشجویان در جهاددانشگاهی فراهم گردد.
وی با یادآوری نحوه ورود خود به جهاددانشگاهی اظهار داشت: ورود بنده به مجموعه جهاددانشگاهی با کارهای فرهنگی بود و الان در این برهه از زمان و باتوجه به این که جهاددانشگاهی ماهیتا یک سازمان فرهنگی است، امیدوارم با همین نگاه بتوانیم کارهای باارزش و اثرگذاری در این عرصه با حضور فعالانه و خلاقانه شما دانشجویان عزیز انجام بدهیم و شاهد گسترش و کارهایی که نمونه های خوبی از آن در این نشست بیان شد، باشیم.
در ادامه معاون فرهنگی سازمان جهت هر چه پربار بودن برنامه‎ها پیشنهاداتی ارائه کرد و اظهار داشت: باتوجه به محدودیت هایی که جهت اجرای برنامه های فرهنگی در روزهای کرونا وجود دارد، اجرای برنامه های شاخص در سال پیش رو لازم است.
وی تصریح کرد: معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، در سال ۹۸ با ۹ کانون فعال دانشجویی، ۶۹ برنامه فرهنگی در زمینه های متنوع اجرا کرده و بطور تقریبی بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر از مجموع برنامه های معاونت فرهنگی بهره مند شده اند.
در ادامه این جلسه دبیران کانون ها به ارائه گزارش عملکرد کانون ها در سال ۱۳۹۸ پرداختند.
اعضای جلسه در آخر با بیان تعداد فعالان هر کانون، به تبادل نظر درباب اجرای برخی برنامه‎های پیش روی سازمان دانشجویان در سال ۹۹ پرداختند و با بیان اهتمام در برگزاری برنامه های سال ۹۹، به برنامه ریزی جهت برگزاری برنامه هایی همچون: هجدهمین همایش نکوداشت مقام استاد، مدرسه آزاد فکری، دوره های مدون غنی سازی روابط زوجین، تدوین کتاب جامع نکوداشت، ششمین آیین جشن یلدا، مسابقات مناظره، استارتاپ ویکند، مدرسه تابستانی کارآفرینی سلامت، کوهنوری و …. اشاره کردند.