در مراسم تقدیر از دست اندرکاران نهمین آیین تندیس فداکاری تأکید شد لزوم تولید محتوا با موضوع فداکاری

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به مسأله محور بودن اغلب برنامه های فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: الان باید ضمن شناسایی ظرفیت ها در جهت تولید محتوا با موضوع فداکاری حرکت کرد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، عیسی علیزاده در مراسم تقدیر از دست اندر کاران نهمین آیین اعطای تندیس فداکاری در محل کافه کتاب دارالقرار با تاکید مجدد بر اینکه همه برنامه های فرهنگی جهاد شامل جشنواره ها و مسابقات مسأله محور هستند، اظهار نمود: شرایط امروز و کرونا نشان داد که فداکاری موضوع مهمی در زندگی افراد است که بر زندگی یکدیگر تأثیرگذار است.
وی با اعتقاد به اینکه هنوز از همه ظرفیت های تندیس فداکاری استفاده نشده، اضافه کرد: باید در طول سال از تولید محتوا، اطلاع سازی و تولید محتوا با هدف فرهنگسازی در دانشگاه استفاده گردد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اعلان اینکه الان و با شیوع ویروس کرونا ظرفیت جدیدی برای پذیرش موضوع فداکاری در جامعه به وجود آمده است، اضافه کرد: در گذشته با مباحثی چون نقش خانواده در دفاع مقدس، نقش جامعه در دفاع مقدس و… روبرو بودیم اما امروز باید نقش دفاع مقدس در خانواده را بررسی کرد.
علیزاده تندیس فداکاری را از برنامه های فاخر معاونت فرهنگی دانست و اظهار داشت: با شیوع و عالم گیر شدن کرونا چه بسا موجرانی که از حقوق مادی خود برای مراعات مستأجران گذشتند و یا کارفرمایانی که با وجود خسارت کارگری را اخراج نکردند که اینها همگی از زوایای پنهان کروناست.
وی با اعلان اینکه این فضا ترویج فرهنگ نوع دوستی و کمک به همنوع را می طلبد، اضافه کرد: باید در شورای سیاستگذاری مشخصاً کرونا و زیر شاخه های آن با موضوع فداکاری در روزهای کرونا بررسی شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اعلان اینکه انجام فداکاری در چه زمانی به معنای رسیدن به صورتی بلوغ شمرده می شود، اشاره کرد: باید از آمادگی جامعه برای پذیرش موضوعات فداکارانه هم استفاده بهینه کرد.

توجه ویژه به کادر درمانی در دوره دهم آیین
جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران نیز با اعلان اینکه امسال تندیس فداکاری به دهمین سال برگزاری خود رسیده است، اظهار داشت: تندیس فداکاری احیاگر ارزش های ناب انسانی و اسلامی در وانفسای دنیا و فرهنگ مدرن است و بازخوردهایی که از دانشجویان و دست اندرکاران تابحال داشته ایم حاکی از آنست که در این برنامه تقدس و احیاگری به خوبی دیده شده است.
وی اظهار داشت: باتوجه به شرایط کرونا و فداکاری مثال زدنی کادر درمان شامل پزشکان و دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی اهتمام مان بر این است در دوره دهم آیین این مساله بطور ویژه در شورای سیاستگذاری مورد بحث قرار بگیرد که البته در این زمینه همکاری وزارت بهداشت و درمان حایز اهمیت است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران با اعلان اینکه تابحال همه مسئولان همچون روسای جهاد و معاونین به این مساله توجه ویژه ای داشته اند، افزود: نهمین آئین اعطای تندیس فداکاری در آذرماه ۹۸ انجام شد و به اذعان دست اندرکاران فرهنگی از برنامه های موفق فرهنگی جهاد است.
رحیمیان با اعلان اینکه مخاطبان نسبت به برگزاری این برنامه ابراز رضایت کرده اند، اضافه کرد: برگزاری تئاتر با موضوع فداکاری، نشست های تخصصی درباره حوادث طبیعی و فداکاری برگزاری کمپین و پویش اهدای خون و فضاسازی در محیط دانشگاه تهران از خاصیت های نهمین دوره برگزاری آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران بود.
وی اضافه کرد: در این دوره از ۳۲ برگزیده تقدیر گردید که بعد از دوره اول بیشترین تعداد را شامل می شد در نهمین آیین از ۲۰ شخصیت حقیقی، ۱۲ گروه جهادی و ۳ خانواده شهید تجلیل شد.

فداکاری کارگشای خیلی از مشکلات است
دکتر سید علی طباطبایی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران نیز فداکاری را نقطه مقابل خودپسندی و کارگشای خیلی از مشکلات دانست و اظهار داشت: این مساله می تواند در همه اماکن و محیط ها شامل اداری، سازمانی و… نمود داشته باشد.
وی با تاکید مجدد بر اینکه فداکاری خیلی از مسایل و مشکلات را برطرف می کند، اشاره کرد: تندیس فداکاری سبب شد که نگاه مقدسی نسبت به افراد فداکار ایجاد شودکه این مساله ثواب عظیمی را به دنبال دارد.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اعلان اینکه خیلی از مسایل زندگی متأثر از بحران کروناست که تندیس هم از آن مستثنی نیست، اضافه کرد: این تأثیر هم از منظر انتخاب افراد و هم از منظر برگزاری است.
صبح امروز طی مراسمی و با حضور عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، سید علی طباطبایی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جمال رحیمیان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران از دست اندر کاران نهمین آیین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران تقدیر گردید.