نماینده مردم اصفهان در مجلس: جهاد دانشگاهی روحیه خودباوری را به جامعه تزریق کرد

به گزارش ربات کشاورز اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی یک ظرفیت موجود است که باید از آن بهره برد و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با شناخت عمیق از جنبه های علمی، فرهنگی، تکنولوژی و دانش های گوناگونی که در سال های گذشته در جهاد دانشگاهی بوجود آمده است باید نسبت به تقویت این مجموعه اقدام نماید.

عباس مقتدایی در گفتگو با ایسنا در مورد ۱۶ مرداد سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی و خدمات این نهاد انقلابی، اظهار نمود: جهاد دانشگاهی برآمده از نیازی بود که سال ها کشورمان به دنبال تأمین آن بود. این نهاد انقلابی با استفاده حداکثری از ظرفیت های علمی کشور و با رویکرد جهادی کوشش کرد عقب ماندگی های ایران در طول سال های گذشته را جبران کند.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلفی نظیر کشاورزی، طب، صنایعِ هوا فضا و نظایر آن و اموری که به مسائل تراریخته یا مباحث در رابطه با ژنتیک مربوط می شد پرداخت و کوشش کرد تا در زمینه های مختلف فنی و تکنولوژی در عرصه هایی نظیر آب، کشاورزی و همه جنبه هایی که کشور به آن نیاز دارد حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی بعنوان یکی از اولین مجموعه ها با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه، متخصصان و افراد دارای تجربه فنی و علمی کوشیده نیاز کشور را برطرف کند و راه را برای سایر فعالان این عرصه هم گشود و آنچه که امروز تحت عنوان پیشرفت های فنی و تکنولوژی شاهد می باشیم بگونه ای که ایران می تواند در مرزهای دانش فعال و در خیلی از زمینه ها جز چند کشور پیشرفته علمی جهان باشد نتیجه تفکری است که جهاد دانشگاهی آنرا دنبال کرد.

مقتدایی افزود: جهاد دانشگاهی روحیه خودباوری را به جامعه تزریق کرد و این نهاد انقلابی پیش قراول سرعت بخشیدن به دستاوردهای علمی بوده است. موضوعات مختلفی نظیر ماهواره ها، هوافضا و مباحث در رابطه با اصلاح نژاد دام و کسب دستاوردهای مهمی در زمینه نانو تکنولوژی و دانش های در رابطه با زیست شناسی همچون اقدامات علمی مهمی است که در کنار هزاران مقاله علمی و پژوهشی می توان بعنوان دستاوردهای جهاد دانشگاهی از آن نام برد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی یک ظرفیت موجود است که باید از آن بهره برد و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با شناخت عمیق از جنبه های علمی، فرهنگی، تکنولوژی و دانش های گوناگونی که در سال های گذشته در جهاد دانشگاهی بوجود آمده است باید نسبت به تقویت این مجموعه اقدام نماید و این نهاد انقلابی باید خویش را بعنوان یک ظرفیتِ در اختیار کشور به روز رسانی کند. امروز اگر در کشور مشکلاتی وجود دارد و احتیاج به دارو احساس می شود جهاد دانشگاهی می تواند در تمام این عرصه ها و عرصه های دیگر پیشگامی و تلاشهای سابق خویش را تکمیل کند.

وی در پاسخ به این سوال که ارتباط شما با جهاد دانشگاهی در این سال ها به چه شکل بوده است، اظهار داشت: در خیلی از موارد نتایج فعالیتهای جهاد دانشگاهی را در چارچوب گزارش هایی که تنظیم می کرده اند ملاحظه کرده ام، اما احساس می کنم این نهاد انقلابی در شناساندن خود به جامعه باید بیشتر از پیش تلاش کند.

منبع: