فرماندار ساوه: مأموریت اصلی جهاددانشگاهی نوآوری در نظام دانشگاهی ایران است

مرکزی فرماندار ساوه اظهار داشت: مأموریت اصلی جهاددانشگاهی نوآوری در نظام دانشگاهی ایران است.
علی میرزایی شامگاه یکشنبه ۱۹ مردادماه در جریان بازدید از مرکز جهاددانشگاهی ساوه که به همراه امام جمعه شهرستان صورت گرفت، اظهار نمود: اگر جهاددانشگاهی توانست در نظام دانشگاهی کشور نوآوری ایجاد کند، بسترساز پیشرفت این نهاد انقلابی و رشد جوامع دانشگاهی خواهد شد.
وی با تقدیر از خدمات جهادگران جهاددانشگاهی که با روحیه جهادی تحول جدی در حوزه فعالیتهای علمی، پژوهشی، فرهنگی و کارآفرینی و اشتغال انجام دادند؛ اظهار نمود: حرکت جهاددانشگاهی در حوزه علمی، فناوری، تحقیقاتی، پژوهشی و… نشان داده است که نوآوری در نظام دانشگاهی ایجاد شده، اما کافی نیست.
فرماندار ساوه با اشاره به اینکه ظرفیت جهاددانشگاهی ساوه متفاوت می باشد و با جهاددانشگاهی در سرتاسر کشور فرق دارد، اضافه کرد: عنصری که باید در ساوه بیشتر مورد توجه قرار گیرد پتانسیل شهرستان در تکمیل ظرفیت صنعت، کشاورزی، علمی، دهیاری و شوراهاست.
وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت معاونت علمی ریاست جمهوری در توسعه فعالیتهای این نهاد انقلابی در ساوه اظهار داشت: در ارتباط با تجاری سازی فعالیت ها و تسهیلات و حمایت های مالی از معاونت علمی ریاست جمهوری کمک بگیرید.
میرزایی خطاب به کارکنان جهاددانشگاهی ساوه اظهار داشت: فعالیت شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد در ساوه ناکافی است و نیازمند جهش و تحول است که باید با ارتباطات و تعامل باعث پیشرفت فعالیت ها شد. شخصیت های علمی بزرگ کشور و نوابغ و نخبگان علمی و پژوهشی را به شهرستان دعوت کنید و از ظرفیت مسئولین استانی و ملی استفاده کنید.
وی در ادامه اظهار داشت: شانزدهم مردادماه مصادف با چهلمین سالروز تأسیس نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی است و این نهاد برخاسته از انقلاب فرهنگی و منبعث از آرمانهای بلند امام راحل که مقام معظم رهبری از آن بعنوان “مولود مبارک انقلاب اسلامی” یاد کردند تبلور عینی روحیه جهادی و الگوسازی مدیریت جهادی و نماد خودباوری نسل جوان در توسعه و گسترش فرهنگ، علم و فناوری بوده است.
وی اضافه کرد: این نهاد انقلابی با پشتوانه سال ها تلاش جهادی منشاء اثرات و خدمات مفید، اثرگذار و ماندگار در عرصه های فرهنگ، پژوهش و فناوری، آموزش های تخصصی و مهارتی، درمانی، خبررسانی و اطلاع رسانی با بهره مندی از دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا و سایر زمینه ها و ظرفیت های مختلف سازمانی خویش بوده است.
فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: امید است با تقویت و توسعه زیرساخت های فیزیکی و فضاهای سازمانی مورد نیاز جهاد دانشگاهی در شهرستان ساوه شاهد دستاوردهای بیشتر و برجسته تر این نهاد انقلابی در جهت ایفای رسالت ها و مأموریت های سازمانی آن باشیم.
امام جمعه ساوه هم اظهار داشت: جهاددانشگاهی باید به دنبال نخبه پروری و نشر محتواهای علمی و پژوهشی باشد.
حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی با تاکید بر اینکه توسعه محتوایی جهاد دانشگاهی باعث بالندگی این نهاد می شود، اضافه کرد: ایجاد و توسعه پارک های علم و فناوری، مراکز دانش بنیان به همت جهاد دانشگاهی می تواند باعث ارتقای شاخصهای علمی و فناوری در کشور شود.
در سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی حجت الاسلام دکتر حسینی امام جمعه ساوه به همراه معاون استاندار و فرماندار ساوه با حضور در جهاد دانشگاهی ساوه از بخش های مختلف این نهاد بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیتهای این واحد آموزشی قرار گرفتند.