اینجا امید جوانه می زند

به گزارش ربات کشاورز قزوین عده ای منتظر نشسته اند تا نوبتشان شود، از نگاهایشان پیداست دل توی دلشان نیست، در چشمانشان تردید موج می زند، احتمالاً با خود می گویند آیا اینجا نتیجه می گیریم؛ آیا می توانیم حس خوب مادری را تجربه کنیم؛ یکی از آنان با رجوع کننده دیگری که آبستن است صحبت می کند و لبخند بر لبش و بارقه های امید در نگاهش می نشیند.
تصمیم می گیرم پیش از صحبت با مدیر مرکز که مثل همیشه وقت ندارد با رجوع کنندگان به گفتگو بنشینم، بانویی را می بینم که دو نوزاد دارد متعجب می شوم و می پرسم برای چه آمده است؟ می گوید: برای تشکر آمدیم و می خواهیم برای تولد پسرانم گوسفند قربانی نماییم.
این خانم که حالا حس مادر شدن را تجربه کرده است، به ایسنا می گوید: ۶ سال سابقه نازایی داشتم. طی این سال ها در مراکز مختلف برای درمان اقدام کردم ولی نتیجه نگرفتم؛ تا اینکه با این مرکز آشنا شدم و تحت درمان قرار گرفتم.
وی ادامه می دهد: یکبار IVF کردم که ناموفق بود و ناامید شدم اما کارکنان مرکز درمان به من امید دادند تا مجدداً وارد چرخه درمان شوم؛ به سفارش دوستان مجدداً در سیکل درمان قرار گرفتم و برای بار دوم IVF انجام دادم که به دنبال آن دوقلو آبستن شدم.
این بانو که با شادمانی سخن می گوید، ادامه می دهد: الان ۲ پسر دارم و خدا را بابت این نعمت شکرگزارم؛ پس از لطف خداوند اگر پیگیری های مداوم و همراهی کارکنان و دوستان مرکز نبود شاید از ادامه مسیر ناامید می شدم.
وی ضمن اشاره به اینکه همسر من کشاورز است و برای درمان زمین های خویش را فروختیم، می گوید: همراهی ماما و پزشکان این مرکز مثال زدنی است و تا لحظه زایمان با آنان ارتباط داشتم شاید باورتان نشود ولی با عنایت به نگرانی و استرسی که داشتم، شده بود که ۵ بامداد با مامای مرکز تماس می گرفتم و آنان در هر ساعت پاسخ من را می دادند.
پس از آن با خانمی صحبت می کنم که سابقه چند ساله نازایی دارد و به سفارش یکی از دوستان خود به این مرکز آمده است و امید دارد که نتیجه بگیرد. بعد با مادر حاملگی که در نوبت است گفتگو می کنم، این مادر می گوید: سال ۹۳ با سابقه نازایی ۲ ساله به این مرکز رجوع کردم، چون علت نازایی از جانب همسرم بود با درمان های مختلف نتیجه نگرفته بودیم تا اینکه سال ۹۳ به این مرکز رجوع کردیم و تیم درمانی IUI را به ما پیشنهاد دادند که در نخستین سیکل آبستن شدم و سال ۹۴ دخترم به دنیا آمد.
وی اضافه می کند: برای فرزند دوم هم برای حاملگی اقدام کردم که نتیجه نگرفتم و مجدداً به مرکز رجوع و IUI انجام دادم و به لطف خدا الان آبستن هستم.
این بانو که برق خاصی در چشمانش است می گوید: فرزند دوم ما پسر است و خدا را هر لحظه شکر می کنم که ما را ناامید نکرد و ان شاءالله تا ۲ ماه دیگر فرزندم به دنیا می آید.
وی مطرح می کند: پیگیری های کادر درمانی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین نتیجه داد و تا لحظه زایمان ما را همراهی کردند، باید بگویم می توان به این مرکز اعتماد کرد چون روش درست درمانی را برای بیماران انتخاب می کنند.
بیش از ۷۰۰ حاملگی مثبت در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین
زینب مشایخ مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین در گفتگو با ایسنا می گوید: در این مرکز شاهد اشک ها و لبخندها بودم، همه نوع رجوع کننده داشتیم زوجین در رجوع نخست با کوله باری از استرس و ناامیدی رجوع می کنند، افرادی هم بودند که سابقه طولانی ۲۰ ساله نازایی داشتند ولی وقتی در سیکل درمان قرار گرفتند و آبستن شدند باورشان نمی شد و امید در چشمانشان موج می زد و به قول معروف سر از پا نمی شناختند.
وی تصریح می کند: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین از سال ۹۲ فعالیت خویش را شروع کرده است و هم اکنون به افراد داخل و خارج از استان خدمات عرضه می دهد و تا به امروز بیشتر از ۳۹۰۰ پرونده در این مرکز تشکیل شده است.
مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین اعلام می کند: درپی اقدامات درمانی انجام شده بیشتر از ۷۰۰ حاملگی مثبت در این مرکز محقق شده است، در این مرکز از همه سنین رجوع کننده داشته ایم و افراد با سابقه نازایی یک تا ۲۰ ساله در این مرکز تحت درمان قرار گرفتند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، بخشی از طلاق ها در جامعه به علت عدم باروری یکی از زوجین است درحالی که اغلب زوج ها می توانند با روش های درمانی مختلف صاحب فرزند شوند، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین تنها مرکز درمان ناباروری استان است که به زوج های نابارور در قزوین و استان های همجوار خدمات عرضه می دهد، فعالیت این مرکز می تواند در کاهش طلاق در خانواده ها مؤثر واقع شود.