تولید رنگ چسبناک و مقاوم در مقابل آب با فناوری نانو

ربات کشاورز: پژوهشگران آمریکایی و انگلیسی با همکاری یکدیگر و با بهره گیری از نانوذرات، نوع جدیدی از رنگ ساختمانی را ساخته اند که هم چسبناک تر است و هم در مقابل آب مقاومت بیشتری دارد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از نیواطلس، نانوذرات جدید به دو سوی رنگ ساختمانی اضافه می شود تا مقاومت رنگ در مقابل نفوذ آب بیشتر شود و از طرف دیگر چسبناکی رنگ در زمان کشیده شدن به سطوح گوناگون بیشتر شود.
نانوذرات مورد اشاره می توانند کارکردهای متنوعی پیدا کنند و همچون برای تولید مواد ضد باکتری هم مورد استفاده قرار بگیرند. برای اینکه با بهره گیری از آنها می توان جلوی نفوذ مواد آلوده و مضر را به اشیای مختلف گرفت.
محققان قبل از این در زمینه پیوند برقرار کردن میان این نانوذرات جهت استفاده از آنها در مقیاس وسیع و سطوح گسترده گرفتار مشکل بودند. اما سرانجام توانستند راهی برای به کارگیری نانوذرات مورد اشاره در چارچوب پوشش های وسیع و همگون بیابند.
نانوذرات مذکور خاصیت آب گریزی و چسبناکی خودرا به خوبی به رنگ های ساختمانی منتقل می کنند، امری که تا قبل از این چندان میسر نبوده است. پژوهشگران امیدوارند ظرف ماه های آینده بتوانند نمونه های اولیه این رنگ های نانو را برای ورود به بازار آماده کنند.

منبع: