در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی با استاندار بوشهر چه گذشت؟

به گزارش ربات کشاورز بوشهر رئیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف توانمندی های فوق العاده ای دارد، بعضی از این توانمندی ها شامل تولید مته های حفاری در حوزه نفت و گاز، پاکسازی آلودگی های نفتی، کشاورزی هوشمند، درمان ناباروری، سلول های بنیادی، زخم های بدخیم، گیاهان دارویی، سرطان برست، دانش فنی معادن و… است.
حمیدرضا طیبی در مسافرت یک روزه به بوشهر و در دیداری که با استاندار بوشهر و معاون اقتصادی او داشت با تشکر از حمایت های استاندار بوشهر عنوان کرد: آمادگی داریم تا کلیه توانمندی های جهاد دانشگاهی را در خدمت رشد و توسعه استان بوشهر قرار داده و همینطور با عنایت به داشته ها و ظرفیت های موجود زمینه های جدیدی هم ایجاد نماییم.
وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه های موردنیاز استان بوشهر و عرضه خدمات آماده همکاری هستیم. برای نمونه در خراسان شمالی و سمنان این کار انجام شده است. در زمینه اصلاح نژاد دام سبک و سنگین فعالیتهای خوبی صورت گرفته و همینطور بر روی تکثیر نژادهای مرغوب ایرانی کار می نماییم.
رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر تولید اشتغال عنوان کرد: در استان های مختلف، با عنایت به ظرفیت ها و توانمندی های موجود و با استفاده از توانایی نخبگان طرح های خوبی تعریف شده است. خوشبختانه در استان بوشهر هم فعالیتهای خوبی صورت گرفته و این روند رو به رشد ادامه دارد که امید داریم این تلاش جهادگونه با حمایت های مجموعه استانی بیشتر از پیش به ثمر برسد.

رشد و توسعه استان بوشهر اتفاقی نبوده است
استاندار بوشهر در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان و کشور با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت ایام سوگواری محرم و صفر عنوان کرد: به مناسبت هفته دولت کارهای خیلی خوبی در نقاط مختلف استان بوشهر شروع شده است. ساخت مجتمع آبزیان و تولید بچه ماهی هم کار بسیار بزرگی است که با استفاده از ظرفیت های عظیم دریا می توان از آن بهره فراوانی گرفت.
عبدالکریم گراوند با تاکید بر روحیه تعامل و همکاری اظهار داشت: همچون نقاط قوت جهاد دانشگاهی این است که به دنبال کار کردن هستید که البته در این میان امکان دارد قضاوت هایی صورت بگیرد و یا کارشکنی هایی رخ دهد اما خواهش من این است که با روحیه تعامل و گذشت از آن عبور کرده و تنها تمرکز شما بر اهداف و برنامه ریزی های توسعه ای باشد.
وی خاطرنشان کرد: من فضای استان و حتی بعضی از مطالب فضای مجازی را رصد کرده و مسائل را جهت پیگیری به معاونین مربوطه و مدیران ارجاع می دهم. هدف و رویکرد ما حل مشکلات و کمبودهای موجود و کمک به رشد و توسعه استان بوشهر است.
مقام عالی دولت در استان بوشهر اظهار نمود: در استان بوشهر ۱۰۰۰ خانه ساخته شده و ۲۰۰۰ جهیزیه هم توزیع شده است، در حوزه شیلات، عمرانی، سدسازی، آبشیرین کن ها، روش های آبیاری نوین، و شروع پروژه بزرگ راه آهن و فعالیت آن که هر کدام عملکرد و بهره وری قابل دفاع و بسیار خوبی داشته است که قابل مقایسه با سال های قبل نیست. همه اینها بر اثر شناخت نیاز استان و توجه به زمینه های توسعه محقق شده و اتفاقی نبوده است.
گراوند خاطرنشان کرد: هر جا جهاد دانشگاهی ظرفیت داشته تلاش شده استفاده گردد. در استان بوشهر نیروهای نخبه و علمی زیادی وجود دارد که جهت استفاده از این نیروها باید ظرفیت سازی نماییم. نخبه بوشهری اگر ظرفیت وجود داشته باشد در همین منطقه کار و فعالیت می کند اما اگر ظرفیتی برای بروز توانایی های خود نیابد هجرت می کندو در واقع استفاده از ظرفیت ها جلوی هجرت را می گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر واقعا به تولید مولد و مجتمع آبزیان نیاز دارد، افزود: جهاد دانشگاهی باید وارد حوزه های موردنیاز شود و سپس به بخش خصوصی واگذار کند. این فعالیت و تلاش باید در جهت نیازهای کشور و استان باشد، همینطور استفاده از نعمت بی انتهای کرانه و دریا که جهاد دانشگاهی می تواند با استفاده از این فرصت، کشور را از بسیاری موارد بی نیاز کند.
استاندار بوشهر تصریح کرد: تمام تلاش من در حوزه مدیریتی این بوده که تعامل میان دستگاه ها بالاتر رود و امیدوارم جهاد دانشگاهی با کوشش در جهت رفع نیازها و ورود به حوزه های مختلف موردنیاز تبدیل به الگویی برای توسعه شود.
عبدالکریم گراوند عنوان کرد: یکی از تلخی های دوران کاری من، سقوط دو تیم پارس جنوبی و شاهین بود. برای کمک به این دو تیم و بقای آنها در لیگ برتر از هیچ تلاشی مضایقه نشد و در حیطه اختیارات خود رایزنی و مکاتبه و جذب اعتبار انجام دادیم. برای عبور از موانع قانونی پرداخت کمک به تیم شاهین شهرداری بوشهر مجوز یک سال تیمداری شهرداری از وزارت کشور گرفته شد و برای تیم پارس جنوبی هم کمک های مالی جذب شد که البته موانع نظارتی وجود داشت.
وی تصریح کرد: در حوزه های مدیریتی تیم ها و بحث انتخاب مربی و سایر مسائل همچون موارد فنی نمی توانیم ورود نماییم و این در حیطه وظایف ما نیست. با این وجود تا به امروز هرگونه کمک و حمایت و یا رایزنی و مکاتباتی که لازم بوده را انجام داده و در آینده هم با تمام وجود برای کمک به حوزه های ورزش و برای رسیدگی به دغدغه مردم تلاش خواهیم کرد.

هدایت آموزش های جهاد دانشگاهی به سمت ایجاد اشتغال
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر اظهار داشت: خوشبختانه استاندار همیشه خویش را جهادی دیده و حمایت های ایشان برای ما قوت قلب بوده است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، علی احمدی زاده با اشاره به اینکه تلاش شده آموزش های جهاد دانشگاهی را به سمت ایجاد اشتغال هدایت نماییم، اضافه کرد: حوزه های آموزش و پژوهش ما بسیار فعال می باشند که البته حوزه آموزش تا حدودی تحت تأثیر انتشار کرونا قرار گرفته است. در این حوزه آموزش های مبتنی بر اشتغال و برنامه محور را به سمت الکترونیک شدن -آموزش آنلاین- پیش برده ایم.
وی تصریح کرد: در برهه های مختلف تلاش کرده ایم در جهت رفع کمبودها و تأمین نیازمندی های استان تلاش نماییم. در طرح اشتغال زنان سرپرست خانوار که با آموزش و توانمندسازی زمینه اشتغال و خودکفایی این قشر از جامعه را فراهم کردیم.
این مسئول افزود: در زمان انتشار کرونا هم از توان و ظرفیت زنان سرپرست خانوار برای تولید ماسک در استان بوشهر استفاده کردیم و روزانه ۵۰۰۰ ماسک تولید و توزیع شد.
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری و شکوفایی (منش) طی قراردادی با وزارت ورزش افتتاح شد که مأموریت آن برگزاری رویدادهای کارآفرینی، و آموزش های ترویجی، نوآوری و شکوفایی تا مرحله تجاری سازی فناوری بود و بعد از انتشار کرونا در یک سامانه آنلاین به برگزاری رویدادها و استارتاپ های مجازی پرداخته است.

آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک بوشهر در انتظار بودجه
احمدی زاده با اشاره به اینکه بهترین راندمان کاری آموزشی متعلق به جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: بعد از پیگیری فراوان و بیشتر از یک سال تلاش مداوم توانستیم با دریافت مجوز از وزارت علوم، مرکز علمی کاربردی را راه اندازی نماییم که در حوزه های بازرگانی، گمرکی و تجاری آموزش عرضه می کند.
وی با اشاره به مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی بوشهر اظهار داشت: برای واردات مولدها از راه معاونت علمی ریاست جمهوری اقدام می شود. خوشبختانه با آغاز به کار مرکز پایلوت طرح، حوضچه ها به بهرداری رسیده و تولید غذای زنده شروع شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر خاطرنشان کرد: متاسفانه کارشکنی های زیادی صورت گرفت و پیمانکار پروژه زمان زیادی را برای آخر کار در نظر گرفته بود اما با پیگیری و فعالیت شبانه روزی در کمترین زمان ممکن این مرکز را به مرحله افتتاح رساندیم.
وی عنوان کرد: با عنایت به نیاز مردم آزمایشگاه کرونا را با هدف کمک به پیشگیری و قطع زنجیره بیماری کووید-۱۹ راه اندازی کردیم. در حوزه ناباروری هم پای کار هستیم و اگر کمک گردد از راه استان یا بخش خصوصی این خدمت را هم عرضه خواهیم کرد.
علی احمدی زاده اظهار نمود: با عنایت به فقدان آزمایشگاه مرجع در استان بوشهر، به منظور تشخیص طبی و ژنتیک، در صورت حمایت و کمک استان برای تأمین بودجه، جهاد دانشگاهی آمادگی دارد که تا ایام دهه فجر سالجاری این آزمایشگاه را راه اندازی نماید.

منبع: