با بودجه یک میلیارد دلاری؛ راه اندازی ۱۲ مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی و کوانتوم در آمریکا

دولت آمریکا با اختصاص بودجه ای یک میلیارد دلاری می خواهد طی سال های آینده ۱۲ مرکز تحقیقاتی برای پژوهش در زمینه هوش مصنوعی و کوانتوم راه اندازی کند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از سی نت، تأسیس مراکز تحقیقاتی مورد اشاره در چارچوب یک برنامه ۵ ساله صورت می گیرد. ۶۲۵ میلیون دلار از بودجه یک میلیارد دلاری این طرح توسط دولت فدرال و باقیمانده آنکه در حدود ۳۴۰ میلیون دلار است توسط شرکت های فناوری مختلف تخصیص می یابد.
از جمله شرکت های فناوری که بودجه باقیمانده ۳۴۰ میلیون دلاری اجرای این طرح را تامین می کنند، می توان به گوگل، فیسبوک، تسلا، آی بی ام، مایکروسافت، اینتل، لاکهید مارتین و غیره اشاره نمود. بعضی از دانشگاه های برتر آمریکا نیز برای تامین دانش فنی به کمک دولت و شرکت های فناوری می آیند.
پیش از این کنگره آمریکا با اختصاص بودجه ۶۲۵ میلیون دلاری توسط دولت فدرال موافقت کرده بود. کاخ سفید در ماه های اخیر بارها بر اهمیت دو فناوری کلود و هوش مصنوعی برای اقتصاد و امنیت ملی آمریکا تاکید کرده است.
از بین ۱۲ مرکز تحقیقاتی مورد اشاره ۵ مرکز بر روی فناوری تولید کامپیوتر های کوانتومی متمرکز خواهند شد. این مراکز زیر نظر وزارت انرژی آمریکا فعالیت می نمایند.
اکثر دستاوردهای مهم فناورانه آمریکا حاصل اجرای طرح های همکاری مشترک میان دولت، بخش خصوصی و دانشگاه های این کشور بوده که همچون این دستاوردها می توان به تولید بمب اتم، اعزام فضانورد به ماه و اختراع اینترنت اشاره نمود.